اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

رشد سرمایه‌گذاری در صنعت فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به رشد 61 درصدی قراردادهای صنعتی در فارس گفت: اشتیاق سرمایه‌گذاران در بخش صنعتی فارس افزایش یافته است.

رشد سرمایه‌گذاری در صنعت فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رشد 61 درصدی قراردادهای منعقد شده با صنعتگران برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بیانگر افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید  استان فارس است.

وی تصریح کرد: در سال 1390 بیش از 132 هکتار زمین در قالب 375 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

همت با بیان اینکه واگذاری زمین در 50 شهرک و ناحیه صنعتی انجام شده است گفت: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، سنگ نی‌ریز، ایزدخواست، شهید مصلحیان کازرون، خرمبید و آباده به ترتیب بیشترین آمار واگذاری زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: با احتساب آمار واگذاری سال 90 تاکنون در مجموع یک‌هزار و 157 هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

وی از مهم‌ترین عوامل رشد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان را شفاف‌سازی تسهیل در فرایند واگذاری زمین و تسریع در بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاران، کاهش بوروکراسی‌های اداری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته 20 شهرک و ناحیه جدید صنعتی در استان فارس به مرحله واگذاری زمین رسیده که رکوردی در کشور محسوب می‌شود و این موضوع نیز در افزایش واگذاری‌ها نقش عمده‌ای را ایفا کرده است.

همت ادامه داد: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان فارس حداقل یک شهرک صنعتی ایجاد و بستر و زیرساخت مناسبی برای توسعه صنعتی در فارس ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صنعت و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود امسال سیاست کیفی‌سازی در شهرک‌های صنعتی و ارتقای سطح خدمات را دنبال می‌کنیم تا در پایان سال شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری و ارتقای سطح تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران در استان فارس باشیم.

وی در پایان با قدردانی از حمایت مدیریت ارشد استان و نیز حمایت‌های مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به خاطر توجه ویژه به بخش صنعت فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی این استان اظهار امیدواری کرد که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش بخش صنعت، تولید و اشتغال استان فارس باشیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول