به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،به مناسبت 23 فروردین ماه روز دندانپزشک بعد از ظهر امروز از دندانپزشکان بخش درمان تامین اجتماعی استان در محل پلی کلینیک تخصصی حکیم هیدجی زنجان قدردانی شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی دندانپزشکان به عنوان محور سلامت و کیفیت زندگی مردم اظهار داشت: تا سال 2020 میلادی طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی، سلامت دهان و دندان عامل تعیین کننده سلامت و کیفیت زندگی انسانها تعریف شده است.
علی محمدی افزایش رضایتمندی مراجعان و بیماران را در سال جاری سرلوحه اقدامات مدیریت درمان استان خواند و تصریح کرد: سطح دانش و توانائیهای علمی و عملی دندانپزشکان و ارتباط کلامی و رعایت شأن و منزلت بیماران تأثیر بسزائی در ارتقای سطح رضایتمندی بیماران در مراکز درمانی را دارد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت دهان و دندان توسط بیمهشدگان یادآور شد و گفت: متاسفانه اکثر مراجعان به دندانپزشکی تا زمانی که درد وجود آنها را فرا نگیرد به بهداشت دهان و دندان اهمیت نمیدهند و دندان که در سطح یک و 2 قابل ترمیم است، به علت سهلانگاری افراد، به عصب رسیده و نهایتا بیمار متحمل هزینههای گزاف ناشی از سهلانگاری خود میشود.
مدیر درمان استان در مورد هزینه عصبکشی در بخش سازمانهای بیمهگر گفت: بیمههای پایه، انجام عصبکشی را سهل انگاری بیمار تعریف میکنند نه درمان، بنابراین بیمار باید ضمن دقت در حفظ و نگهداری دندانها به بهداشت عمومی اهمیت دهد.
گفتنی است، در پایان مراسم لوح تقدیر و هدایایی به عنوان قدردانی از تلاشهای این قشر تلاشگر، به دندانپزشکان واحدهای ملکی تامین اجتماعی استان تقدیم شد.
انتهای پیام/س20/ض1002