اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

افتتاح یونیت‌های سیار دندانپزشکی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان از افتتاح یونیت‌های سیار دندانپزشکی برای نخستین بار در همدان خبر داد.

افتتاح یونیت‌های سیار دندانپزشکی در همدان
جواد سلیمان‌اختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فردا یونیت‌های سیار دندانپزشکی در همدان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نیاز برای گسترش خدمات پیشگیری دندانپزشکی در دانش‌آموزان و کودکان مهدهای کودک ،این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: یونیت‌های سیار تهیه شده به شکلی است که قابلیت حمل سیار را داشته و این امکان را فراهم می‌آورد که به جای اینکه دانش‌آموز به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کند، ما در مدارس حضور می‌یابیم.
رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: یونیت‌های سیار دندانپزشکی به همراه دندانپزشک در محل مدرسه حاضر شده و همه دانش آموزان یک مدرسه را از نظر بهداشت دهان و دندان مورد ارزیابی و در صورت نیاز درمان قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه پس از اتمام کار یونیت‌های سیار دندانپزشکی در یک مدرسه، این یونیت‌ها به مدرسه دیگر منتقل می‌شوند، ابراز کرد: با توجه به اینکه خدمات این وسیله بیشتر خدمات سیار است در راستای تسهیل در دسترسی دانش‌آموزان و گسترش خدمات پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است.
سلیمان‌اختیاری با بیان اینکه یونیت‌های سیار دندانپزشکی برای نخستین بار در استان به افتتاح می‌رسد، گفت: در حال حاضر شش دستگاه یونیت سیار خریداری شده که دو دستگاه در همدان، یک دستگاه ملایر، یک دستگاه کبودراهنگ، یک دستگاه رزن و یک دستگاه نیز در تویسرکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور، برخی از استان‌ها مثل اصفهان و گلستان در زمینه یونیت‌های سیار دندانپزشکی اقدام کرده‌اند، افزود: ما جزو نخستین استان‌های کشور در این بحث هستیم چرا که این مهم گام ارزشمندی در راستای دسترسی راحت دانش‌آموزان و افزایش خدمات پیشگیری در مدارس محسوب می‌شود.
رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات یونیت‌های سیار دندانپزشکی در مدارس به شکل مستمر در طول سال تحصیلی صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در غیر سال تحصیلی نیز استفاده از این یونیت‌ها در خانه‌های بهداشت روستایی است و درصدد هستیم بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق محروم مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول