اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

افزایش ۱۸ درصدی کنترل عفونت در دندان‌پزشکی‌های فارس

خبرگزاری فارس: سطح بهداشت و کنترل عفونت در مطب‌ها و مراکز دندان پزشکی فارس در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت.

افزایش ۱۸ درصدی کنترل عفونت در دندان‌پزشکی‌های فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان این دانشگاه اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسان نظارت این اداره در شش ماهه نخست امسال، ۵۵،۹۱ درصد مطب‌ها و مراکز دندان‌پزشکی این استان روزانه و به طور مرتب از دستگاه اتوکلاو برای ضدعفونی کردن وسایل دندان‌پزشکی استفاده می‌کنند که این آمار در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۵۲،۷۳ درصد بوده است.
علیاکبر زندی افزود: افزایش این شاخص نشان می‌دهد که سطح و درجه کنترل عفونت مراکز و مطب‌های دندان‌پزشکی ارتقا پیدا کرده و مراجعان به این واحدها با اطمینان می‌توانند به اقدامات درمانی بپردازند.
وی همچنین ابراز داشت: این نکته قابل ذکر است که در حال حاضر تمام مطب‌ها و مراکز دندان‌پزشکی فارس به دستگاه اتوکلاو مجهز هستند اما برخی از سایر وسایل و روش‌ها برای ضد عفونی کردن وسایل استفاده می‌کنند درحالی‌ که مرجع ما استفاده از اتوکلاو است.
زندی بیان کرد: در نظارت‌هایی که انجام می‌شود شاخص مورد بررسی استفاده از دستگاه اتوکلاو به صورت روزانه و متفاوت برای تمام وسایل دندان‌پزشکی است.
وی گفت: در سال جاری شاخص تعداد مطب‌ها و مؤسسات دندان‌پزشکی با نمره ارزشیابی بیشتر از ۷۵ نیز افزایش پیدا کرده است.
زندی اضافه کرد: مطب‌ها و مراکز دندان‌پزشکی بر اساس چک‌لیست‌هایی که شامل تمام نکاتی است که یک مرکز باید از نظر بهداشتی و قانونی رعایت کنند، ارزیابی می‌شوند.
سرپرست اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان بیان داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته این شاخص ۳،۳۰ درصد بوده که امسال در مدت مشابه به ۵۰،۶۸ درصد رسیده است.
این مسئول بیان کرد: بالاترین امتیازی که مراکز دندان‌پزشکی و مطب‌ها می‌توانند از این شاخص به دست آورند ۱۰۰ است که در حال حاضر ۵،۶۸ درصد این واحدها نمره ارزشیابی بالای ۷۵ دریافت کرده‌اند.
وی افزایش بازدیدها از مراکز دندان‌پزشکی و افزایش آموزش کارکنان این مراکز در سال جاری را موجب ارتقای سطح بهداشت این مراکز دانست.
به گزارش فارس، در آخرین سمینار آموزشی برگزار شده توسط این اداره، افراد رده‌های تجربی فعال در مراکز و مطب‌های دندان‌پزشکی در زمینه بهداشت و کنترل عفونت آموزش دیدند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول