اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا خرداد ماه سال جاری

دانشکده دندانپزشکی زنجان افتتاح می‌‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دانشکده دندانپزشکی زنجان تا خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

دانشکده دندانپزشکی زنجان افتتاح می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان و خیران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با استاندار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قوانین حاکمیتی سلامت یک بحث حاکمیتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در این حوزه مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه فقط یک سوم بودجه حوزه سلامت در اختیار برنامه‌ریزان این حوزه که دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، قرار می‌گیرد، افزود: این در حالی است که 80 درصد خدمات بستری کشور که پرهزینه‌ترین بخش هم محسوب می‌شود، در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: 80 درصد از بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی صرف هزینه پرسنلی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت مردم در حوزه سلامت اضافه کرد: باید با اولویت بندی زمینه مشارکت خیران را در حوزه سلامت فراهم کرد.

سروری راه‌اندازی نظام ارجاع را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: دولت بودجه قابل توجهی برای پزشک خانواده که همان نظام ارجاع است، هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: پزشک خانواده در همه روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان زنجان عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس استان زنجان از آغاز به کار دولت نهم خبر داد و گفت: تعداد این پایگاه‌ها از 27 پایگاه به 37 پایگاه افزایش یافته است.

وی زمان حضور اورژانس را در محل حادثه در استان زنجان در شهرها زیر هشت دقیقه و در جاده‌ها زیر 15 دقیقه اعلام کرد.

سروری با اشاره به اینکه بر اساس اعتراف مجلات بین‌المللی، ایران یکی از سریع‌ترین کشورها از نظر رشد علمی محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس آنها به کشورها دیگر برای الگوبرداری از نظام بهداشت و سلامت ایران توصیه می‌کنند.

وی با اشاره به پوشش 100 درصدی جمعیت ایران از نظر ایمنی ادامه داد: این پیشرفت‌ها مورد توجه کشورهای توسعه یافته هم قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان توسعه تخت‌های دیالیزی، بخش اهدای عضو، افزایش 20 درصدی تخت‌های اورژانس، افزایش تخت‌های بخش سوختگی و تخت‌های ویژه را از جمله اقدامات موفق دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در چند سال گذشته عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده دستیاری تخصصی قلب و عروق به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به منوط بودن استقلال کشور به انجام تحقیق‌ و پژوهش تصریح کرد: در سال جاری یک تا دو درصد از بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به پژوهش اختصاص می‌یابد.

سروری افزایش 131 مورد طرح‌های پژوهشی در سال گذشته را به 300 طرح پژوهشی در سال جاری و چاپ پنج مجله علمی را که یکی از آنها برای نخستین بار به صورت بین‌المللی چاپ می‌شود را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پژوهش اعلام کرد.

وی از فعالیت 212 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: اقداماتی هم برای جذب اساتید مجرب دیگر انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تعهد استان برای ساخت 47 خانه بهداشت در استان زنجان ادامه داد: سهم دانشگاه از این تعداد 23 خانه بهداشت و سهم استانداری 24 خانه بهداشت است که برای احداث آنها باید مساعدت شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول