اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر انجام شد؛

برگزاری دوره‌های آموزش دستیاری دندانپزشکی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس بخش دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از برگزاری دوره‌های آموزش دستیاری دندانپزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش دستیاری دندانپزشکی در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمدمهدی جعفریان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات درمانی در سال جاری اقدامات متنوعی انجام داده و به موفقیت‌های خوبی نیز رسیده‌ایم.
رئیس بخش دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور افزایش توان و مهارت درمانی دستیاران دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر خبر داد و افزود: دوره آموزشی یاد شده با همکاری جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به صورت فشرده در مدت 50 ساعت در تالار دکتر نیکی کلینیک سلامت خانواده شهرک شهید تندگویان شهرستان جم برگزار شد.
وی با بیان اینکه اداره آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر همکاری و برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری این دوره آموزشی انجام داده، ادامه داد: 12 نفر از دستیاران دندانپزشکی در این دوره آموزشی شرکت کردند.
جعفریان با اشاره به آموزش 20 مبحث مختلف در دوره‌های دستیاری دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت: کلیات معاینه دندان و تجهیزات آن، اورژانس‌های پزشکی در مطب دندانپزشکی، کنترل عفونت و مواد پرخطر، انتقال بیماری، دندانپزشکی پیشگیری، ضدعفونی کردن سطوح و آماده کردن اتاق درمان، کنترل درد و اضطراب، آناتومی و مورفولوژی دندان، فیشور سیلانت‌ها و آشنایی با مواد و تجهیزات ترمیمی از جمله مباحث یاد شده در این دوره است.
وی اذعان داشت: دندانپزشکی اطفال، مباحثی در مورد بیماری‌های لثه، رادیولوژی، تازه‌های مواد و تجهیزات اندودنتیکس، آشنایی با ارتودنسی و تجهیزات آن، جراحی دهان و دندان و وظایف دستیار، مواد قالبگیری، مراحل لابراتواری و پروتز، آشنایی با ایمپلنت، اصول استریلیزاسیون و ارگونامی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده است.
جعفریان افزود: در این دوره آموزشی، کتابی با عنوان «دستیار کنار دندانپزشک» نوشته جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران همراه با لوح فشرده آموزشی به زبان اصلی، شامل مراحل کلینیکی دندانپزشکی، در اختیار دستیاران قرار گرفت.
رئیس بخش دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر اضافه کرد: امتحان دوره با هماهنگی جهاد دانشگاهی و پرسش‌هایی از کتاب یاد شده شامل 67 تست نیز در محل تالار دکتر نیکی برگزار شد.
جعفریان تصریح کرد: نتیجه امتحان پس از تصحیح با گواهینامه مربوطه به دستیاران اعلام خواهد شد؛ ضمن اینکه نمرات دستیاران در سایت جهاد دانشگاهی قابل رؤیت خواهد بود.
رئیس بخش دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری اینگونه دوره‌های آموزشی سطح علمی مجموعه پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ارتقا یابد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول