اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دندانپزشکی دانشگاه پزشکی کرمان:

دندانپزشکی اجتماعی علم ارتقا سلامت است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بخش دندانپزشکی اجتماعی و سلامت دهان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دندانپزشکی اجتماعی علم و هنر پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت دهان و بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی در جامعه است.

دندانپزشکی اجتماعی علم ارتقا سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طیبه ملک‌محمدی ظهر امروز در آیین افتتاح بخش دندانپزشکی اجتماعی و سلامت دهان دانشکده دندانپزشکی کرمان اظهار داشت: دندانپزشکی اجتماعی علم و هنر پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت دهان و بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی از طریق تلاش‌های سازمان یافته در جامعه است.

وی ابراز داشت: از سال 81 راه‌اندازی دوره مشترک ‌دکترای تخصصی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه هلسینکی فنلاند در حال برگزاری است و در حال حاضر تعداد بسیار کمی متخصص در رشته دندانپزشکی اجتماعی در کشور فعالیت دارند.

ملک‌محمدی تصریح کرد: پذیرش دستیاران مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان‌، تهران و شهید بهشتی صورت می‌گیرد.

وی مزایای آموزش دندانپزشکی اجتماعی و توسعه را در پنج بخش از جامعه مفید دانست و ابراز داشت: این موارد شامل بهره‌مندی از نیروی خلاق و جوان دانشجویی در زمینه آموزش عمومی و ارتقای سلامت دهان، آشنایی دانشجویان با مشکلات و مسائل در ارتباط با سلامت دهان در سطح عموم مردم به ویژه اقشار ضعیف تر از لحاظ طبقه اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: همچنین آموزش وسیع سلامت دهان و دندان و افزایش آگاهی جامعه در این زمینه به ویژه در قشر دانش‌آموز با توجه به اینکه پوسیدگی‌های دندانی و بیماری‌های لثه از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن نوع بشر است که در این زمینه پیگیری می‌شود.

ملک‌محمدی خاطرنشان کرد:‌ آگاهی دادن به جامعه و غربالگری بیماری در مراحل اولیه کمک بسیار بزرگی به امر پیشگیری با استفاده از آموزش و ارجاع به موقع است.

وی بیان داشت: با توجه به تأکید سازمان جهانی سلامت و براساس اهداف برنامه‌ریزی شده برای سلامت دهان در سال 2020 تنها راه نزدیک شدن به اهداف مذکور توسعه آموزش جامعه‌نگر در جامعه است.

ملک‌محمدی گفت: از لحاظ اقتصادی، کارهای دندانپزشکی پیشگیری بسیار مقرون به صرفه‌تر از کارهای درمانی هستند چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی این موضوع ‌حتی قابل مقایسه نیست.

وی اذعان داشت: کلنگ احداث درمانگاه دندانپزشکی اجتماعی از سال 86 به زمین زده شد و قرار بود در سال 88 به افتتاح برسد که به دلیل نبود بودجه صورت نگرفت.

ملک‌محمدی بیان داشت: 250 متر ‌مربع مساحت این درمانگاه است و 250 میلیون تومان هزینه ساخت آن شده که از منابع سفر ریاست جمهوری، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ تأمین شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول