اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پیشرفت دندانپزشکی در سایه علم رادیولوژی فک و دهان صورت گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر رادیولوژی دهان، فک و صورت نبود هیچ کار در عرصه دندان پزشکی نمی‌توانستیم انجام دهیم.

پیشرفت دندانپزشکی در سایه علم رادیولوژی فک و دهان صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس علی خادمی ظهر امروز در چهارمین کنگره سراسری انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت اظهار داشت: رشته تخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت در کشور تاکنون رشد خوبی داشته است و چشم سوم دندان پزشکی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زمانی دندان‌های عفونی بدون رادیولوژی دهان، فک و صورت کشیده می‌شد که چالش‌های عمده‌ای را پیش روی دندانپزشکان قرار داده بود اما امروزه این فناوری، رشته‌های مختلف دندان پزشکی را از مشکلات نجات داد.

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: رادیولوژی دهان، فک و صورت در حوزه پیشگیری از امراض دندانپزشکی حرف اول را می‌زند و اگر نبود در امر تشخیص مشکلات زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: با ورود علم رادیولوژی در دندانپزشکی و مستقل شدن آن به عنوان یک رشته دانشگاهی با  تغییر بنیادین در  این علم مواجه شدیم.

خادمی افزود: دندان پزشکی بدون رادیولوژی غیرممکن بوده به گونه‌ای که عدم حضور آن در گذشته سبب عفونی شدن دندان‌ها و حتی از بین رفتن آنها می‌شد.

وی با بیان اینکه ورود رادیولوژی در دندانپزشکی تحول عظیم و بنیادی بود، تاکید کرد: رادیولوژی دهان، فک و صورت علاوه بر مبحث تشخیص و درمان به موقع در زمینه پیشگیری نیز فعال است به گونه‌ای که با بهره‌گیری از رادیولوژی رنگی میزان پوسیدگی مشخص می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بدون استفاده از علم رادیولوژی، پیشرفت علم اینپلنت غیرممکن است.

وی ادامه داد: از بین ۱۲ رشته تخصصی دندانپزشکی، مبحث رادیولوژی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و حتی می‌توان بیان کرد پایه و اساس علم دندان پزشکی، رادیولوژی است.

خادمی یادآور شد: متخصصان رادیولوژی دهان، فک و صورت برای نیل به اهداف خود تلاش کرده و برای شناساندن هویت خود در جامعه تلاش می‌کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران نیز در این کنگره گفت: برگزاری کنگره چهارم رادیولوژی فک و صورت ایران گامی دیگر است به سوی ارتقای دانش و فن دندان پزشکی در کشور که به همت اعضای انجمن در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت گرفت.

مهرداد پنج نوش بیان داشت: نظر به استقرار دفتر انجمن‌های علمی در تهران و وفور امکانات و سوابق اجرایی غنی، تدوین و برگزاری رویدادهای علمی در پایتخت همواره آسان‌تر بوده است که با کمال تأسف این امر منجر به محروم ساختن حجم عمده جامعه دندان پزشکان کشور از این رویدادهای می‌شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره رادیولوژی دهان، فک و صورت در آخر با اشاره به اینکه در این کنگره سه روزه، 500 مقاله پذیرفته شده است، ادامه داد: از این تعداد 60 مقاله علمی به صورت سخنرانی، 20 مقاله از سوی مهمانان خارجی و 340 به شکل پوستر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول