اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

20 هزار دندان‌پزشک در کشور مشغول فعالیت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در کل کشور حدود 20 هزار نفر دندان‌پزشک مشغول به کار هستند.

20 هزار دندان‌پزشک در کشور مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین خوشنویسان صبح امروز در همایش روز دندان‌پزشک در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر در کل کشور حدود 20 هزار نفر دندان‌پزشک مشغول به کار هستند که از این تعداد 18 هزار نفر از آنها را دندان‌پزشکان عمومی و حدود سه هزار نفر را دندان‌پزشکان متخصص تشکیل می‌دهند که در قالب خانواده بزرگ پزشکی کشور به فعالیت مشغول هستند.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: تغذیه بعد از سن 12 سالگی نقش زیادی روی تاج دندان ندارد، قبل از این سن بهتر است تغذیه حاوی مواد پرکلسیم و ویتامین‌های ضروری باشد.

وی با بیان اینکه مصرف لبنیات در حفظ سلامت دندان‌ها نقش مهمی برای کودکان دارد، افزود: مواد خوراکی چسبناک که بر روی دندان باقی می‌مانند جزو مضرترین خوراکی‌ها برای دندان‌ها به ‌ویژه کودکان زیر 12 سال است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: دندان‌ها، یاران همراه ما تا آخر عمر خواهند بود، بنابراین مراقبت و پیشگیری از صدمه‌خوردگی آنها امری ضروری است و رعایت بعضی از نکته‌ها برای محافظت از دندان‌ها لازم است.

در ادامه این همایش، محمدابراهیم محمدی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های الهی، دهان و دندان است که اهمیت ویژه‌ای دارد و طور مستقیم و غیرمستقیم با تمام بخش‌های بدن ارتباط دارد.

محمدی ادامه داد: سلامت و بیماری آن، به تمام بدن سرایت می‌کند و با توجه به این نعمت خدادادی، از ابتدای خلقت همراه بشر بوده و انسان‌های نخستین، همواره پزشک دندان خود بوده‌اند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی نیز با توجه به این نعمت بزرگ، پیروان خود را به حفظ و مراقبت از آن تشویق می‌کنند.

وی اظهار کرد: مراقبت و مواظبت منظم و مناسب از دندان‌ها، با مسواک ‌زدن منظم و تمیز کردن بین دندان‌ها در طول روز و پاک‌سازی صحیح و منظم دندان‌ها صورت می‌‌گیرد.

محمدی در ارتباط با بهداشت دهان و دندان افزود: این مراقبت‌ها، برای پیشگیری از بیماری‌های دندان و بافت‌های نگه‌دارنده اطراف آن، امری ضروری است و بیماری بافت‌های نگه‌دارنده دندان، علت عمده از دست رفتن دندان‌ها در دوره بزرگ‌سالی است.

وی ادامه داد: بهداشت دهان و دندان، ارتباط مستقیم با آرامش روح و روان فرد دارد، دین مبین اسلام به این مسأله هم توجه خاصی فرموده است، به گونه‌ای که رضایت خدا از عبادت را، با دهان و دندان در ارتباط دانسته است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول