اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت:

در حوزه دندانپزشکی بابت تحریم ایران نگرانی نداریم

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از بابت تحریم ایران در عرصه دندانپزشکی نگرانی نداریم و همان‌گونه که تاکنون مسائل و مشکلات را رفع کرده‌ایم، هم‌چنان ناامید نیستیم.

در حوزه دندانپزشکی بابت تحریم ایران نگرانی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدامین توکل در نشستی خبری در حاشیه چهارمین کنگره سراسری رادیولوژی دهان، فک و صورت اظهار داشت: لازم است وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کند که در حوزه پزشکی و دندانپزشکی به خودکفایی کامل برسیم.

وی بیان داشت: این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در بخش‌هایی به یکدیگر نیاز دارند و نخواهند توانست در تمام حوزه‌ها به استقلال کامل دست یابند.

دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از تحریم ایران نگرانی نداریم و همان‌گونه که تاکنون مسائل و مشکلات را رفع کردیم، هم‌چنان ناامید نیستیم، جریان تحریم رسمی ایران از سال آینده تنها یک پیش‌بینی است و به مسائل سیاسی برمی‌گردد که ما پزشکان دخالتی در آن نداریم.

توکل با اشاره به اینکه لازم است اطلاع‌رسانی دقیق‌تری در حوزه دندانپزشکی از سوی رسانه‌ها انجام بگیرد، افزود: اگر برای عامه مردم روشن شود که هزینه سلامتی از نان شب هم واجب‌تر است با رضایت خاطر بیشتری به مراکز دندانپزشکی مراجعه می‌کنند.

وی در پاسخ سؤال خبرنگار فارس که چرا با توجه به اینکه گفته می‌شود آموزش‌های رادیولوژی دهان، فک و صورت در سطح بسیار بالا است، ولی بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دندانپزشکی ناراضی هستند، گفت: اگر در یک جایی از سوی یک فردی به شکل موردی خطایی مشاهده می‌شود نباید آن را به همه تعمیم داد.

دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از محورهای اصلی این کنگره را اخلاق پزشکی دانست و گفت: امکان دارد به صورت موردی و جزئی شاهد خطای دندانپزشکی باشیم، ولی این مسئله جنبه عمومی ندارد.

وی از اینکه هر ساله 30 نفر متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت از 9 دانشکده دندانپزشکی سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، بیان داشت: هر دانشکده در سال حداقل سه نفر را آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول