اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز

31 هزار نفر از خراسان‌رضوی به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد راهیان‌نور سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی گفت: 25 هزار نفر از سایر اقشار و 6 هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند.

31 هزار نفر از خراسان‌رضوی به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ مهدی خویشاوندی در نشست مطبوعاتی که در مجتمع فرهنگی میعاد برگزار شد، اظهار کرد: 25 هزار نفر از سایر اقشار و 6 هزار دانشجویان به اردوهای راهیان‌نور از 15 اسفند 90 تا 12 فروردین 91 اعزام شدند که این تعداد اعزام نشان‌دهنده استقبال جوانان و سایر اقشار مردم برای حضور در اردوهای راهیان‌نور است که خود سبب ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) هم‌چنین به اعزام 83 هزار و 500 نفر سال 90 در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی شمال و شمال‌غرب اشاره کرد و افزود: در مدت زمانی 15 اسفند تا 12 فروردین 48 هزار دانش‌‌آموز دختر و پسر، 200 نفر از طلاب غیر ایرانی، 100نفر از طلاب اهل سنت به اردوهای راهیان‌نور در ایام نوروز اعزام شدند.

وی افزود: خراسان‌رضوی جزو معدود استان‌های است که به صورت مستقل در حیطه اعزام افراد به اردوهای راهیان‌نور عمل کرده و 700 میلیون تومان اعتبار به منظور تجهیز و بازسازی اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) در خوزستان هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد حضور افراد در قالب اردوهای راهیان‌نور در مدت زمان اعلام شده افزایش داشته است و خراسان‌رضوی نیازمند پشتیبانی مسئولان استانی است.

خویشاوندی افزود: اهتزاز پرچم سبز بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هم‌زمان با تحویل سال با حضور خانواده‌های جانبازان و مسئولان استانی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و برگزاری جشنواره "ره‌آورد سرزمین نور" از دیگر برنامه‌ها بود که در این راستا به این جشنواره 8 هزار اثر رسید که از این تعداد 2 هزار اثر از آثار هنرمندان خراسانی به این جشنواره ارسال شده است.

مسئول ستاد راهیان‌نور سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از سال آینده اعزام دانشجویان، دانش‌آموزان از طریق ناوگان ریلی کشور صورت می‌گیرد و از آبان‌ماه سال 90 نیز تا پایان 12 فروردین‌ماه مجموعاً کمتر از 4 هزار نفر از طریق ناوگان ریلی به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند.

وی هم‌چنین به اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به صورت نظام‌مند اشاره کرد و گفت: همه مدیران کاروان‌های راهیان‌نور باید دارای مجوز مدیریتی بوده و آموزش‌های لازم را در مراحل استانی و کشوری در حوزه مدیریت کاروان‌های راهیان‌نور فرا گرفته باشند.

معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) افزود: برگزاری اردوهای راهیان‌نور حرکتی فرهنگی و تربیتی است که در راستای تربیت‌افزایی جوانان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول