اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی:

205 زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی گفت: 205 زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شدند.

205 زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، رضا استاجی اظهار داشت: در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده‌های آنان و همچنین احقاق حق زیان‌دیدگان حوادث غیرعمد، با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک‌های نیکوکاران استان، 205 نفر از زندانیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این ستاد در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، افزود: زندانیانی که به جهت عجز از پرداخت دیه در جرائم غیرعمد از جمله تصادفات، عدم پرداخت مهریه و نفقه و بدهی‌های مالی به جز کلاهبرداری در زندان هستند از خدمات این ستاد برخوردار می‌شوند.

استاجی تصریح کرد: در سال گذشته با کمک‌هایی که از سوی خیران و نیکوکاران استان و کمک‌هایی که از سوی ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان انجام گرفت، 205 پرونده در این ستاد مختومه شد که از این تعداد 166 نفر از زندان‌های استان آزاد و از ورود 39 نفر به زندان پیشگیری شده است.

مدیر عامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی بدهی کل این افراد را 47 میلیارد و 458 میلیون و 591 هزار و 148 ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به فرهنگ عفو و گذشت در جامعه اسلامی گفت: از کل بدهی این افراد مبلغ 21 میلیارد و 189 میلیون و 838 هزار و 539 ریال آن از سوی شکات مورد گذشت واقع شده است.

استاجی تصریح کرد: در راستای آزادی این زندانیان مبلغ چهار میلیارد و 578 میلیون و 795 هزار ریال از محل بودجه سال 90 توسط بانک‌های (تجارت، ملت و رفاه) استان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطاء شده است.

وی کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور را در راستای آزادی این زندانیان مبلغ 10 میلیارد و 823 میلیون و 701 هزار و 980 ریال اعلام کرد.

مدیر عامل ستاد دیه خراسان شمالی تقویت گروه‌های تحقیق، استفاده بهینه از امکانات موجود به ویژه استفاده از حضور معتمدان و ریش سفیدان در کمک به مختومه شدن این قبیل پرونده‌ها، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف، تلاش در راه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد را از جمله برنامه‌های این ستاد در سال 91 عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در سال گذشته هفت جشن گلریزان در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد که در مجموع خیرین و نیکوکاران استان یک میلیارد و 288 میلیون و 450 هزار ریال به ستاد دیه استان کمک کردند.

مدیر عامل ستاد دیه استان خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون 77 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارند که در تلاش هستیم که با کمک خیران و نیکوکاران و همچنین گذشت شاکیان موجبات آزادی آنان را از زندان فراهم کنیم.

وی شماره حساب 42570 بانک تجارت شعبه شهید بهشتی بجنورد را آماده دریافت کمک در راستای آزادی زندانیان دانست و از آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد هم‌زمان با یکصدومین سفر استانی هیئت دولت خبر داد.

انتهای پیام/و۳۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول