اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کمیته امداد امام زنجان خبر داد:

مشارکت 80 میلیونی کمیته امداد برای آزادی زندانیان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: به منظور آزادسازی زندانیان نیازمند، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بیش از 80 میلیون تومان مشارکت کرده است.

مشارکت 80 میلیونی کمیته امداد برای آزادی زندانیان
علیرضا افغان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد حمایتی بوده و در زمینه آزادسازی و حمایت از زندانیان نیز مشارکت فعال دارد.
وی خاطر نشان کرد: کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برای زندانیان در دو بخش مختلف صورت می‌گیرد.
رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در یکی از این بخش‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به خانواده‌های زندانیان واجد شرایط کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه در این نوع کمک مشخصات زندانیان واجد شرایط از طریق سازمان‌های مربوط استعلام می‌شود، ادامه داد: پس از مشخص شدن افراد واجد شرایط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدامات مربوط به منظور کمک هزینه مالی برای خانواده‌های زندانیان را انجام می‌دهد.
افغان یادآور شد: در این نوع کمک علت در زندان بودن زندانیان مورد نظر نبوده و فقط به صرف نیازمند بودن آنها کمک‌ها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) نوع دیگری نیز دارد، اضافه کرد: در این بخش کمک‌های مالی به زندانیان نیازمند و گرفتاری که به صورت غیر عمد در زندان هستند، صورت می‌گیرد.
رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تاکید کرد: این نوع کمک اختصاص به زندانیان غیر عمد داشته و شامل حال زندانیانی که به صورت عمدی در زندان به سر می‌برند، نمی‌شود.
وی زندانیانی را که به علت چک‌های برگشتی، مهریه و تصادفات غیر عمد در زندان هستند را از زندانیانی برشمرد که جشن گلریزان برای آنها برگزار می‌شود.
افغان در ادامه همچنین از اعطای وام قرض‌الحسنه برای زندانیان نیازمند خبر داد و افزود: این وام به صورت بلند مدت است.
وی با بیان اینکه جشن گلریزان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره برگزار شد، ادامه داد: این جشن‌ها هر سال در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن‌ها در این شهرستان‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم و مسئولان این شهرستان‌ها مواجه شده است.
وی با اشاره به برپایی پایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در حسینیه ارشاد ادامه داد: در این پایگاه نیز مبلغ 14 میلیون و 584 هزار تومان کمک جمع‌آوری شده است.
افغان همچنین از برگزاری جشن گلریزان در خانه انفاق، احسان و نیکوکاری زنجان در شب عید فطر خبر داد و گفت: در این جشن نیز مبلغ 33 میلیون ریال به منظور کمک به زندانیان نیازمند جمع‌آوری شده است.
وی در ادامه از کمک 17 میلیون ریالی یکی از خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد و گفت: با مساعدت این خیر یک زندانی که به صورت غیر عمد در زندان بوده است، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود برگشته است.
رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: فعلا از محل گلریزان و کمک‌های مستقیم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 12 زندانی نیازمند آزاد شده‌اند.
وی یادآور شد: این زندانیان به صورت مستقیم از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان آزاد شده‌اند و تعدادی از زندانیان نیز از محل کمک‌های مشارکتی این نهاد آزاد می‌شوند.
افغان همچنین از اعطای وام توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به زندانیان خبر داد و گفت: این نهاد مقداری از کمک‌های خود را به صورت وام و مقداری از کمک‌های خود را به صورت بلاعوض به زندانیان می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: مردم استان زنجان بسیار خیر هستند و همیشه برگزاری این جشن‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم زنجان مواجه شده است.
رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه مردم استان می‌توانند حتی با کمک‌های بسیار کم خود به زندانیان نیازمند کمک کنند، ادامه داد: جمع‌آوری این مبالغ موجب شادی بسیاری از خانواده‌های نیازمند شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول