اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور:

100 میلیارد تومان بودجه دولت برای آزادی زندانیان اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور از اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی دولت برای آزادی زندانیان خبر داد.

100 میلیارد تومان بودجه دولت برای آزادی زندانیان اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اکبر یساقی ظهر امروز در سومین گردهمایی مدیران عامل ستاد‌های سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد، با اشاره به تلاش هیئت مدیر ستاد دیه استان اصفهان خطاب به مدیران عامل ستاد دیه استان‌های کشور اظهار داشت: مواظب سخن گفتن و رفتار خود در جمع باشید چراکه ممکن است شیرهای خفته فقید، دانا در آن جمع باشند که بسیار با تجربه تر ولی سکوت اختیار کرده باشند.
وی با بیان اینکه خرد و تعقل پایه بنیان زندگی است، افزود: سعی کنید بنیان زندگی خود را بر پایه تعقل، مشورت، دانایی، پختگی و نیز بر پایه قوانین و یادگیری از اهل فن قرار داده و در امور حساس خود بکار گیرید تا تصمیمی در حالت خامی گرفته نشود.
نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور به جذب کمک‌های ستاد دیه در استان‌ها اشاره کرد و افزود: 50 میلیارد تومان جذب کمک از استان‌ها برای آزادی زندانیان قابل تقدیر است، چرا که زمینه آزادی حدود بیش 4هزار نفر از زندانیان در شهرستان‌ها فراهم شده است.
وی در جمع مدیران عامل استان‌های کشور تاکید کرد: باید در حد امکان از استان‌ها جذب وجوه صورت و پرونده‌ها را دقیق مورد بررسی و پس از بسته شدن آماده خدمات و برنامه‌ریزی دیگر زندانیان در سال آتی شد.
یساقی در ادامه از اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی دولت برای آزادی زندانیان خبر داد و گفت: اولویت‌هایی برای آزادی زندانیان با تخصیص این بودجه در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه به برخی سوء استفاده‌ها از واریز این مبلغ آزادی زندانیان در زیر مجموعه ستاد دیه اشاره و تاکید کرد: مدیران نسبت به زیر مجموعه خود نظارت داشته باشند چراکه وجوه بیت‌المال است و چنانچه تخلف و سوء استفاده‌ای در این وجوه شود بنا بر قانون و قواعد اموال دولتی مجازات دارد.
 
*مدیران عامل ستاد دیه مواظب سوء استفاده مالی زیرمجموعه خود باشند
نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور تصریح کرد: بنا بر ماده 81 قانون اساسی هرگاه در موسسه‌ای جرمی اتفاق رخ دهد مدیر عامل مقصر و مسئول پاسخ گوی این سهل انگاری و یا استفاده نابجای پول است. 
وی خواستار نظارت بیشتر مدیران عامل به زیر مجموعه‌های مرتبط با امر وجوه مالی شد و افزود: با دقت تمام زیر مجموعه را کنترل و با دقت به تمامی پرونده‌ها در این زمینه رسیدگی کنید.
یساقی با تاکید به این نکته که پول دیه باید در همان نیت خیر آزادی زندانیان صرف شود، افزود: ریز اختصاص این بودجه را بررسی و نبض کار را به منظور جلوگیری از سوء استفاده شخصی در دست داشته باشید، چرا که مال یتیم، کارگر، کشاورزان در این بین بیت‌المال است و باید در راه صحیح صرف شود.
وی به آزادی بدون قید و شرط در برخی موارد آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: بسیاری از این افراد زندانی سرپرست خانواده هستند که باید عزت نفس آنها حفظ شود.
نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با تاکید به اینکه مردم خیر پول را برای آزادی زندانیان می‌دهند و باید این پول در همان راه سریع و بدون وقفه صرف شود، اضافه کرد: گذاشتن شرط و سنگ‌اندازی و تأخیر در آزادی زندانیان خیانت است وقتی زندانیان بسیاری به خاطر همین تأخیرها در زندان‌ها مانده‌اند.
وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: دستورالعمل‌های مربوط به دیه توسط مدیران عامل دقیق خوانده و وجوه را به واقع برای کسانی که توانایی گرفتن وام را ندارد هزینه شود.
یساقی با بیان اینکه امسال وجوه به درآمد ناشی از وجوه اخذ شده برای جرائم رانندگی و مجازات‌های نقدی است، اظهار داشت: این وجوه در قانون تخلفات رانندگی در اختیار صندوق بیمه قرار گرفته که با پیگیری رئیس ستاد دیه کشور و طرح در مجلس 200 میلیارد تومان در آمد گرفته شده  که 100 میلیارد تومان آن در اختیار ستاد دیه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: باید چارچوب پرداخت دیه در ستاد بررسی شود به نحوی که شرایط آزادی شامل حال همه مددجویان قرار گیرد.
نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور در مورد پرداخت دیه زندانیان گفت: اولویت نخست به پرداخت تصادفی‌ها به طور مطلق و بدون قید و شرط و الویت های بعدی به ترتیب به پرداخت دیه به تمامی محکومیت‌های دیه ناشی از ضمان و تصویب و محکومیت مالی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه تعداد زندانیان دیه با تصادف در زندان‌ها کم است، ادامه داد: باید تمام پرونده‌های زندانیان و غیر زندانیان صفر و اولویت نخست تصادف بدون قید و شرط با رقم درشت اختصاص یابد.
یساقی از مسئولان خواست برای مطالبه حقوق و وظایف محوله طلبکارانه برخورد و همچنان پیگیر قضیه و اصرار برای حل داشته باشند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول