اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمک 245 میلیون تومانی مردم رشت برای آزادی زندانیان غیرعمد

خبرگزاری فارس: در مراسم جشن گلریزان رشت مردم این شهر 245 میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد گیلان کمک کردند.

کمک 245 میلیون تومانی مردم رشت برای آزادی زندانیان غیرعمد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد شامگاه پنجشنبه در هتل کابوس رشت برگزار شد.
مدیر عامل ستاد دیه گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه هر کمکی موجب شادمانی دو خانواده می‌شود، اظهار داشت: یکی خانواده زندانی و دیگری خانواده کسی که در تصادف محکوم به دیه شده و آسیب دیده است.
حمید کامران‌زاده شاکیان پرونده‌ها را یکی از بزرگ‌ترین خیران نامید و افزود: شاکیان بین 40 تا 55 درصد حق سهم خود را می‌بخشند.
 وی با بیان اینکه میزان دیه یکهزار و 595 زندانی جرایم غیرعمد بالغ بر 27 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: 13 میلیارد تومان از این مبلغ را صاحبان حق گذشت کردند و این امر نشان میدهد خیران واقعی صاحبان حق هستند.
مدیر عامل ستاد دیه کشور به سنت حسنه جشن گلریزان برای زندانیان غیرعمد در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: قاضی غیرعمد بودن جرایم را در پرونده قید میکند و متهم راهی زندان شده و از طرفی کسی که صاحب حق است به دلیل نرسیدن به حق خود در زندگی آشفته و گرفتار میشود. 
وی ادامه داد: عمل خیر و خداپسندانه جشن گلریزان در دوره شهید لاجوردی بنیانگذار ستاد دیه در کشور راه‌اندازی شده و این امر ابتدا در شب‌های ماه مبارک رمضان در تهران اتفاق افتاد. 
کامران‌زاده با تصریح بر اینکه در مراسم جشن گلریزان وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد برای مردم تشریح میشود، افزود: پس از 21 سال از تشکیل ستاد دیه این جشن‌ها با قوت در کشور برگزار میشود و گام‌های موثری برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد برداشته شده است. 
وی، رمضان را ماه خیر و برکت از طرف خداوند برای مردم خواند و افزود: مردم با علاقه در جشن‌های گلریزان شرکت کرده و هر کس به اندازه توان خود به زندانیان جرایم غیرعمد کمک میکند. 
مدیر عامل ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه وجوه جمع‌آوری شده تحویل ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد میشود، متذکر شد: دیه زندانیان جرایم غیرعمد با این مبالغ پرداخت شده و آنها آزاد میشوند. 
وی دولت را جلوتر از دیگران در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد معرفی کرد و ابراز داشت: دولت با پرداخت وام قرض‌الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی آنها تلاش میکند. 
کامران‌زاده از کمک 500 میلیون تومانی رئیس جمهور در سفر سوم به زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و بیان داشت: بالغ بر 100 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان با این مبلغ آزاد شدند. 
وی با اشاره به اینکه تمام مبالغ جمع‌آوری شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت میشود، افزود: مبالغ در وجه اجرای احکام دادگستری واریز شده و طلبکار حق خود را از اجرای احکام دریافت میکند و از این طریق برگ آزادی برای زندانی صادر میشود. 
کامران‌زاده عنوان داشت: انجمن خیریه رشت تا یک سال آینده به هر زندانی که 500 هزار تومان نیاز داشته باشد کمک می‌کند و امیدواریم این خدمت ناقابل را تا آخر عمر به همراه داشته باشیم.
وی، به کمک مردم استان در جشن گلریزان مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ماه مبارک رمضان مبلغ جمع‌آوری شده اعلام و برای آزادی زندانیان مورد نظر هزینه می‌شود.
مدیر عامل ستاد دیه گیلان فعالیت این ستاد را در تمام طول سال عنوان کرد و افزود: این موضوع تنها به شب‌های ماه مبارک رمضان اختصاص ندارد و در تمام طول سال آماده دریافت کمک‌های مردمی برای زندانیان غیرعمد هستیم.
وی، به آزادی زندانیان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یک‌هزار و 595 نفر زندانی غیر عمد آزاد شدند و این تعداد خانواده به حقوق خود رسیدند.
در مراسم جشن گلریزان مذکور کیهان هاشم‌نیا معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان به نمایندگی از استاندار مبلغ  25 میلیون تومان، حسین علی‌محمدی مدیر کل کمیته امداد گیلان مبلغ 20 میلیون تومان، شورا و شهرداری رشت در مجموع 10 میلیون تومان، صاحب هتل کادوس رشت مبلغ 10 میلیون تومان، حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس مبلغ 500 هزار تومان، بانک سپه استان مبلغ 30 میلیون تومان و محمدعلی ساری قائم ستاد دیه کشور مبلغ 8 میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد کمک کردند.
در مجموع با کمک‌های دیگر حاضران در مراسم جشن گلریزان رشت مبلغ 245 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گیلان جمع‌آوری شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول