اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی کرمان:

فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق مشروع همه ملت‌هاست

خبرگزاری فارس: بسیج دانشجویی استان کرمان اعلام کرد: فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حقی مشروع برای عموم کشورهاست که ممانعت از دسترسی ملت‌ها برای بهره‌برداری از این منبع عظیم انرژی، ظلم مضاعف، مستبدانه و خارج از منطق بشری است.

فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق مشروع همه ملت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان آمده است: فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حقی مشروع برای عموم کشورهای جهان است که ممانعت از دسترسی ملت‌ها برای بهره‌برداری از این منبع عظیم انرژی، ظلم مضاعف، مستبدانه و خارج از منطق بشری است.

این بیانیه می‌افزاید: ملت ایران که با توکل به خداوند متعال و همت و تلاش ستودنی جوانان دانشمند و افتخارآفرین و خون شهدای هسته‌ای خود به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین چرخه کامل سوخت هسته‌ای که تا پیش از این تنها در اختیار هشت کشور هسته‌ای بود، دست یافته‌اند و این پیشرفت خیره‌کننده که سبب سربلندی و عزت ایرانیان و تمام انسان‌های آزاده جهان شده است خشم و کینه قدرت‌های استکباری را نسبت به این افتخارآفرینی ایرانیان برانگیخته است و بهانه‌گیری‌ها، شایعه‌سازی‌ها، تبلیغات دروغین غرب به پرچمداری آمریکا علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است.

در این بیانیه تصریح شده است: این خصومت‌ها هیچ‌گاه مانع از عزم راسخ ملت هوشیار و عزت‌طلب ایران اسلامی برای رسیدن به حق قانونی خود نمی‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در این بیانیه با محکوم کردن عملکرد کشورهای اروپایی و آمریکا علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران آورده است: کشورهای متخاصم و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا، برای ممانعت از دستیابی ملت ایران به حق مشروع خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ملت ایران طی بیش از سه دهه مقاومت جانانه در مقابل تمام زورگویان جهان با وجود تحریم‌ها، توطئه‌ها و بحران‌های ساختگی روی پای خود ایستاده و با توکل بر نیروی لایزال الهی و همت و اراده و تلاش خود روزبه‌روز پویاتر شده تا جایی که امروزه به عنوان الگویی جدید از نظام سیاسی برای سایر ملل بدل شده است و بی‌شک اقدامات آمریکا و قدرت‌های پوشالی و فاقد وجهه مردمی هیچ‌گاه نمی‌تواند به اراده شکست ناپذیر جوانان دانشمند و ملت آزاد ایران خللی وارد کند.

در این بیانیه تأکید شده است: دانشگاهیان، نخبگان، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نقش اساسی و تعیین کننده در ایجاد فضای روشن، امیدوار کننده و شور و نشاط ملی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارند و قدرت بی‌مانند برای دفاع از حقوق ملت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و باج خواهی‌های دشمنان هستند.

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون دانشجویان مسئولیت مضاعفی برای ایجاد جریان مطالبه‌گری، نظم خواهی و دفاع از حقوق مسلم ایران در عرصه بین‌المللی دارند و علاوه بر تاثیرگذاری داخلی نقش سفارت در صحنه بین‌المللی دارند و آیندگان تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و امکانات آنها را مورد مطالعه قرار داده و محک افتخار یا ننگ قرار می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: پیمان NPT برای کمک به تامین حقوق دولت‌ها و ملت‌هایی است که می‌خواهند فناوری هسته‌ای را در چارچوب صلح‌آمیز آن پیگیری کنند با وضع موجود این پیمان از تعهدات خود خارج شده و به ابراز فشار دولت‌های غربی تبدیل که خروج از آن امری ضروری و اقدامی در تامین مصالح ملت و نظام است.

این بیانیه می‌افزاید: وجود دفتر و نمایندگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران با توجه به عدم کارآمدی آن از یک سو و تبدیل آن به سربازان و جاسوسان قدرت‌های غربی بیش از این قابل پذیرش نبوده و باید هر چه سریعتر با تعطیلی آن، دل ملت خدا جوی ایران شاد شود و لغو کامل پروتکل الحاقی یکی از وظایف اساسی و انقلابی مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در وضعیت فعلی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان در این بیانیه آورده است: دولت ایران که هم‌اکنون وظیفه‌ای ملی و فراملی و منطقه‌ای دارد، باید تلاش کند تا زمینه صدور فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به کشورهای مسلمان و منطقه و کشورهای مستقل دنیا را فراهم و آپارتاید هسته‌ای مورد نظر قدرت‌های غربی را درهم شکند.

در پایان بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان با تبریک 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای از تمام آحاد ملت ایران، مسئولان و کارگزاران بویژه دانشگاهیان و نخبگان دعوت کرده است تا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در عرصه‌های علمی و فتح قله‌های علمی و حضور یکپارچه و مستمر در عرصه‌های، اجتماعی و فرهنگی ...  همراه با هوشیاری و آگاهی از حقوق خود در رابطه با فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کرده و دشمنان قسم خورده را بیش از پیش ناکام و مایوس کنند.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول