اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل:

تعطیلات نوروز در آمل 11 فوتی بر جای گذاشت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: در ایام نوروز 257 مورد بستری ناشی از تصادف در بیمارستان‌های آمل داشتیم که 11 نفر از هموطنان براثر این حوادث جان باختند.

تعطیلات نوروز در آمل 11 فوتی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی صبح امروز در کارگروه سلامت این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام نوروز 257 مورد بستری ناشی از تصادف در بیمارستان‌های آمل انجام شده، بیان داشت: در این مدت 11 نفر از هموطنان در این شهرستان جان باخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه به نظر سازمان بهداشت جهانی افراد بالای 60 سال سالمند محسوب می‌شوند، ابراز داشت: زمانی یک کشور و جامعه سالمند می‌شود که بالای 12 درصد جمعیت آن سالمند باشد.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا 629 میلیون نفر بالای 60 سال عمر دارند، گفت: با این آمار حدود 9 درصد و تا سال 2085 بیش از 25 درصد جمعیت جهان سالمند می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به جمعیت سالمندی در ایران تصریح کرد: براساس سرشماری سال 90 جمعیت سالمند کشور 7.2 درصد است.

وی یادآور شد: این میزان تا سال 1429 به 25 درصد هم خواهد رسید و هم‌اکنون در استان مازندران جمعیت سالمندی حدود 9 درصد است.

این مسئول با اشاره به شروع فصل گرما و شیوع بیماری‌ها گفت: باید برای سلامت افراد آب شهری و روستایی کلرزنی شود و عدم بهداشت آب باعث شیوع بیماری اسهال و استفراغ می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه زباله‌های تالارها و سالن‌ها پذیرایی نیز باید ساماندهی شود، اذعان داشت: در رابطه با این موضوع جلسات متعددی با مسئولان صنوف برگزار شده است.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های صورت گرفته هرگونه بسته‌بندی و قطعه‌بندی مواد غذایی در مراکز فروش ممنوع است، متذکر شد: با عرضه‌کنندگان این مواد برخورد صورت گرفته است.

انتهای‌ پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول