اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

سهم سالمندان از قوانین کشور تنها یک درصد است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: سهم سالمندان از مجموع قوانین تصویب شده در کشور ما تنها یک درصد است که 62 درصد آن به امور اقتصادی، 22 درصد به امور اجتماعی و 16 درصد به امور رفاهی، بهداشتی پرداخته است.

سهم سالمندان از قوانین کشور تنها یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم محمدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: شعار سال جاری هفته سلامت با عنوان «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» است و جمعیت کشور ما هم رو به سالمندی است که با توجه به مشکلات خاص این رده سنی باید بیشتر به مسئله سلامت آنها بپردازیم.

وی افزود: سهم سالمندان از مجموع قوانین تصویب شده در کشور ما تنها یک درصد است که 62 درصد آن به امور اقتصادی، 22 درصد به امور اجتماعی و 16 درصد به امور رفاهی، بهداشتی پرداخته است و اغلب این مصوبات به شکل بخشنامه‌های دولتی و سازمانی صادر شده است.

محمدی خواستار ثبت نام خانوارها در طرح پزشک خانواده شهری شد و تصریح کرد: ثبت مشخصات افراد خانوار و تعیین پزشک خانواده در کوتاه‌ترین زمان ممکن موجب جلوگیری از بروز مشکلات خانوارها طی ماه‌های آینده برای بهره‌مندی از این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای جنوب کرمان با جمعیت زیر 20 هزار نفر با همکاری دانشگاه علوم‌ پزشکی اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: هر پزشک خانواده تا شعاع 1.5 کیلومتری محدوده درمانگاه محل خدمت خود حداقل به 500 و حداکثر 2 هزار و 500 نفر و در بعضی مناطق با وجود شرایط خاص منطقه تا 3 هزار نفر، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

محمدی بیان کرد: در طرح پزشک خانواده پرونده سلامت الکترونیک برای هر فرد تشکیل می‌شود که بر اساس آن سابقه درمان هر فرد ثبت و مداوای وی صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: پزشک سلامت در هر منطقه، مسئول سلامت افراد زیر پوشش در آن منطقه است که پرونده‌های آنان را دریافت و با بیمه‌های مختلف قرارداد منعقد می‌کند.

محمدی افزود: در این طرح تمام ساکنان شهرها طبق سیستم ارجاع و نظام سلامت پزشک خانواده، خدمات درمانی خود را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ویزیت و دارو در این طرح رایگان است، بیان داشت: در طرح پزشک خانواده شهری تمام بیماران طبق دفاتر بیمه خود ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و مداوا می‌شوند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی سرپایی و یا بستری سطح دو ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول