اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

11 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی سالمند هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آمارهای موجود 10.8 درصد جمعیت استان خراسان‌جنوبی را سالمندان تشکیل می‌دهند که این جمعیت رو به افزایش است.

11 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 18 تا 24 فروردین‌ماه به عنوان هفته سلامت در کشور نامگذاری شده است، اظهار داشت:‌ سالمندی و سلامت به عنوان شعار روز جهانی بهداشت در سال جاری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله انتخاب شعار روز جهانی بهداشت با توجه به مهم‌ترین مشکلات موجود انتخاب می‌شود، به فلسفه انتخاب این شعار برای امسال اشاره کرد و گفت: جمعیت جهان رو به سالمندی است و این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است تا جوامع در آینده دچار مشکلاتی نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ‌طی 30 سال گذشته جمعیت بالای 60 سال جهان دو برابر شده است که پیش‌بینی می‌شود طی 30 سال آینده این جمعیت به 2 میلیارد نفر برسد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در کشور ایران نیز بر اساس سرشماری سال 65 معادل 5.6 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دادند که با اقدامات صورت گرفته در بعد از انقلاب میزان امید به زندگی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر بالای 7 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌‌دهند که پیش‌بینی می‌شود در طی 40 سال آینده این رقم به 24.9 درصد برسد.

* خراسان‌جنوبی دومین استان مسن کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ‌در استان ما نیز 10.8 درصد جمعیت استان را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند و استان ما بعد از گیلان مسن‌ترین استان کشور است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول