اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

سلامت سالمندان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شعار سالمندی و سلامت که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان شعار روز بهداشت انتخاب شده است، گفت: سلامت سالمندان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سلامت سالمندان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته سلامت برگزار شد، به شعار روز جهانی سلامت در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی سالمندی و سلامت را به‌عنوان شعار امسال روز جهانی بهداشت اعلام کرده است.

وی به ضرورت توجه به سلامت و بهداشت سالمندان در سطح جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نسبت به قبل میزان امید به زندگی در سطح مردم جهان افزایش چشمگیری پیدا کرده است تعداد افراد سالمند رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد:‌ این افزایش طول عمر به دلیل اقدامات بهداشتی و سایر اقداماتی است که محقق شده است و امروز نیازمند این هستیم که به بهداشت و سلامت سالمندان که قشر زیادی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند، توجه بیشتری کنیم.

*جمعیت سالمند جهان به 2 میلیارد نفر می‌رسد

کریمی اظهار داشت:‌ بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 2050 جمعیت سالمند جهان به رقمی معادل 2 میلیارد نفر می‌رسد که این جمعیت گسترده نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی در عرصه‌های مختلف دارند.

وی ادامه داد: ‌بر این اساس باید قبل از اینکه مشکلات متعددی دامنگیر جوامع شود برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و به همین دلیل شعار امسال سازمان جهانی بهداشت سالمندان و سلامت انتخاب شده تا مسئولان کشورها در این ارتباط برنامه‌ریزی‌هایی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ‌در کشور ما نیز وزارت بهداشت برنامه‌ای را در این ارتباط در دست تدوین دارد که باید با همکاری سایر سازمان‌ها از جمله تامین اجتماعی و شهرداری اجرایی شود.

کریمی ادامه داد:‌ همچنین در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با همکاری بسیج جامعه پزشکی برنامه‌ریزی‌هایی برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی شده است.

وی به نقش رسانه‌ها در ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها به عنوان بازوی قوی برای شبکه بهداشت و درمان محسوب می‌شوند که می‌توانند نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول