اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد

افزایش 10 درصدی جمعیت سالمند کشور تا سال 1400

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: تا سال 1400 جمعیت ایران به صد میلیون نفر خواهد رسید که 10 درصد آن که بیش از 10 میلیون نفر هستند، افراد سالمند خواهند بود.

افزایش 10 درصدی جمعیت سالمند کشور تا سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس الدین حجازی پیش از ظهر امروز در گردهمایی پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها که در بوستان نجمه قم برگزار شد، گفت: این گردهمایی به منظور تحکیم روابط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌ها است که با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، مراکز بهداشتی و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شده است.

وی افزود: در سال 65 میانگین امید به زندگی هر ایرانی 65 سال بوده که در سال گذشته این میزان به 72 سال رسیده است.

حجازی ادامه داد: افزایش روند طول عمر در بین افراد، به دلیل قوت نظام سلامت کشور ایران در بین 56 کشور‌ عضو سازمان کنفرانس اسلامی بوده که کشور ایران به عنوان قوی‌ترین کشور در بحث سلامت و مسائل بهداشتی جایگاه مهم و ارزشمندی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: جمعیت سالمند در کشور در حال رشد بوده به طوری که در سرشماری سال 65، 5.5 درصد از افراد جامعه بالای 65 سال سن داشتند که در حال حاضر  بر اساس آخرین آمار بیش از  هشت درصد جامعه کنونی را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این میزان رشد، تا سال 1400 جمعیت ایران به 100 میلیون نفر خواهد رسید که 10 درصد آن که بیش از 10 میلیون نفر هستند، افراد سالمند خواهند بود.

حجازی اظهار داشت: حضور افراد سالمند در هر خانواده‌ سبب خیر و برکت خواهد بود و برخلاف فرهنگ غرب که سالمندان در سرای سالمندان ساکن می‌شوند در کشور ما این امر در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: نوه‌ها و نسل‌ جوان امروزی باید در تمام مراحل زندگی از تجربیات سالمندان استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ای در راستای سلامت سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد خواهد شد تا به صورت منظم و مدون در راستای پیشگیری از بیماری سالمندان، آموزش‌های لازم در خصوص تغذیه سالم و راه‌های جلوگیری از بیماری را در بین سالمندان ارائه شود.

حجازی با بیان اینکه باید در راستای تحکیم و تقویت فرهنگ احترام به سالمندان که جزیی از جامعه هدف هستند گام موثری برداشت، افزود: باید از این قشر ارزشمند جامعه که موثرترین قشر در زمینه حفظ و پایداری خانواده هستند حمایت کرده و فرهنگ احترام به آنان را در جامعه گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان هدف از برگزاری این گردهمایی را تحکیم و ارتقا مسائل درمانی، پیشگیری و روش‌های صحیح تغذیه عنوان کرد و گفت:‌ امید است بتوانیم با یک برنامه‌ریزی درست گام موثری در زمینه خدمت‌رسانی مناسب به این قشر ارزشمند جامعه که پشتیبان نسل آینده جامعه هستند، برداریم.‌

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول