اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک:

مشارکت مردم و مسئولان، تنها راه ارتقای سلامت است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک، مشارکت و دخالت مردم و مسئولان در حوزه سلامت را تنها راه ارتقای سطح سلامت جامعه ذکر کرد.

مشارکت مردم و مسئولان، تنها راه ارتقای سلامت است

حمید برودتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در حوزه سلامت، وزارت بهداشت و درمان 25 درصد، ادارات مختلف 25 درصد و خود مردم 50 درصد تأثیرگذار هستند.

وی لازمه داشتن جامعه‌ای سالم، پویا و پیشرفته را وجود افرادی سالم در جامعه عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان می‌توانند در پیشگیری اولیه از بیماری‌ها نقش به سزایی ایفا کنند.

این مسئول با بیان این مطلب که حوزه سلامت فقط به بخش بهداشت و درمان ارتباط ندارد، تصریح کرد: تمام مسئولان ادارات مختلف موظف هستند به جایگاه سلامت توجه کرده و در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه گام بردارند که جزو مطالبات مردم در حوزه سلامت هم است.

* ضرورت توجه به توصیه‌های دینی پیرامون سالمندان

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک بر توجه به توصیه‌های دینی در خصوص جایگاه سالمندان از سوی خانواده‌ها تأکید کرد.

برودتی در ادامه گفت‌وگو با اشاره به شعار امسال جهانی بهداشت مبنی بر سالمندی و سلامت تصریح کرد: در جهان و در کشورمان با یک پیک افزایش سالمندی مواجه هستیم که توجه به مقوله سالمندی، سیستم نظارتی و خدمات درمانی ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اگر اصول سالمندی به عنوان نمونه ارائه خدمات جسمی و روانی، ورزش سالمندی و خوب و سالم سالمند شدن رعایت شود در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول اذعان کرد: توجه به سالمندان، شناخت نیازهای آنان، درمان به موقع و درست بیماری سالمندان و تسریع در بازگشت آنان به جامعه می‌تواند سلامت سالمندان را ارتقا ببخشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک وجود سالمندان در زندگی سنتی را سوپاپ تخلیه اطمینان برای فرزندان ذکر کرد و افزود: در زندگی مدرن امروز به دلیل عدم وجود سالمندان مشکلات زندگی افزایش یافته و سالمندانی که به دور از فرزندانشان زندگی می‌کنند آرامش و اعتماد به نفس کمتر، افسردگی و امید به زندگی در آنان کاهش یافته است.

برودتی بر توجه به توصیه‌های دینی درخصوص جایگاه سالمندان از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: نقش سالمندان باید در زندگی جاری شود تا امید به زندگی در آنان افزایش یابد.

وی با تأکید بر ارائه تغذیه مناسب بر اساس نیازها، بیماری‌های زمینه‌ای و شرایط فیزیکی سالمندان تصریح کرد: استفاده از نظرات کارشناسان تغذیه برای تغذیه سالم سالمندان، استراحت کافی، ورزش‌های مناسب و در کنار خانواده بودن سالمندان، می‌تواند در ایجاد آرامش روحی و روانی سالمندان نقش به سزایی داشته باشد.

این مسئول، گرامیداشت هفته سلامت با حضور سالمندان و دانش‌آموزان شهرستان آبیک در سالن شهید شیخ حسنی، آموزش سلامت تغذیه و روان در سالمندی در رده‌های مختلف سنی، برگزاری همایش سالمندان و رابطان سلامت، برگزاری مسابقات مختلف بین رابطان و برگزاری جشنواره غذای سالم برای سالمندان را از جمله برنامه‌های هفته سلامت شبکه بهداشت و درمان آبیک برشمرد و افزود: برپایی چادر سلامت در بوستان شهید رجایی و مصلای نماز جمعه، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی دعا برای سالمندان بین دانش‌آموزان با هدف فرهنگ‌سازی احترام به سالمندان و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی بین کارکنان از دیگر برنامه‌هاست که در هفته سلامت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول