اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار شد

نهادینه کردن دید سلامت‌نگر به ‌جای دید درمانگر

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید برای حفظ و ارتقای سلامت در جامعه، دید سلامت‌نگر را جایگزین دید درمان‌نگر کرد.

نهادینه کردن دید سلامت‌نگر به ‌جای دید درمانگر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ حجت‌الاسلام محمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مناسبت هفته سلامت با گرامیداشت هفته سلامت و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت، اظهار داشت: سلامت یک امر فطری است و انسان به طور غریزی همواره درصدد حفظ سلامت خویش است.

وی در در ادامه با اشاره به اینکه نظام عالم بر اصل سلامت بنا شده، گفت: خداوند برای حفظ و ارتقای سلامت انسان توصیه‌ها و درمان‌هایی قرار داد که لازم است انسان به سلامت روحی، روانی و جسمی خویش اهتمام ویژه داشته باشد.

حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: دستورات اسلام و آموزه‌های دینی پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و بر حفظ و ارتقای سلامت تاکید کرده است.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: برای حفظ و ارتقای سلامت باید دید سلامت‌نگر را جایگزین دید درمان‌نگر کرد و تک‌تک افراد جامعه در قبال حفظ سلامت خویش وظیفه خطیری بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت مبنی بر سلامت سالمندی اشاره کرد و گفت: سالمندان از گنجینه‌های هر جامعه هستند و توجه به حفظ سلامت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

* سلامت و سالمندی محور اصلی برنامه‌های هفته سلامت 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم درابتدای این دیدار با اشاره به اینکه از 18 تا 24 فروردین‌ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده، برنامه‌های این دانشگاه در هفته سلامت را با محوریت سلامت و سالمندی زندگی سالم و افزایش طول عمر تشریح کرد.

طیب قدیمی اضافه کرد: ارتقای کیفی خدمات اورژانس‌ها، قانون ارتقای خدمات بالینی، جشن تکمیل خانه‌های بهداشت، پرداخت مطالبات بی‌ وقفه پرسنل و استقرار حاکمیت خدمات بالینی از افتخارات این دانشگاه در سال گذشته است.

وی از افتتاح سه باب خانه بهداشت در شهرهای سنندج، سروآباد و سنندج و بهره‌برداری از اتوبوس آمبولانس و افتتاح مرکز تحقیقات سلولی مولکولی در هفته سلامت خبر داد.

به  گفتنی است؛ مدیران اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مناسبت هفته سلامت با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول