اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

انرژی هسته‌ای آبروی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای برای ایران اسلامی گفت: انرژی هسته‌ای همه آبروی ملت ایران است.

انرژی هسته‌ای آبروی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه صبر و استقامت در برابر مشکلات، هوس‌ها و حوادث در حقیقت ریشه اصلی هر گونه پیروزی مادی و معنوی است، اظهار داشت: با صبر و استقامت است که انسان می‌تواند در مقابل مشکلات و سختی‌ها ایستادگی کند.

وی در ادامه به سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه (س) افزود: از حضرت فاطمه (س) تعبیر به شب قدر شده است.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه همان طوری که ارزش شب قدر معلوم نیست، ارزش حضرت فاطمه نیز فوق تصور ماست، تصریح کرد: همان طوری که شب قدر مخفی است، قبر مطهر حضرت فاطمه نیز مخفی است و همان طوری که شب قدر انسان را به خدا نزدیک می‌کند، ولایت و محبت حضرت فاطمه نیز همین ویژگی را دارد.

وی خاطر نشان شد: طبق روایات شان و منزلت حضرت فاطمه از همه انبیاء بالاتر است، چرا که حضرت ابراهیم آرزوی شیعه و محب بودن این خاندان را دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی به آغاز هفته سلامت اشاره کرد و گفت: واقعا سلامت جسمی و روحی ما موقوف بر رعایت دستورات دینی است و اگر بین خود و خدای خود حریم دین را حفظ کنیم، یک جسم و روح سالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به تاکیدات اسلام در مورد سلامتی اظهار داشت: اسلام ریشه بسیاری از بیماری‌ها را در پر خوری و بد خوری می‌داند.

امام جمعه همچنین به روزه ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و با اشاره به اینکه امروز فناوری هسته‌ای موجب عزت ما شده است، تاکید کرد: باید از انرژی هسته‌ای مانند آبروی خود مواظبت کنیم و در مسیر عزت مندانه نباید یک قدم عقب نشینی کنیم، چرا که یک قدم عقب نشینی خسارت جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت.

وی در پایان ریشه اکثر فسادهای اجتماعی را در بیکاری دانسته و از همه مردم خواست که دست به دست هم داده نسبت به اشتغال جوانان تلاش کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول