اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دستاوردهای هسته‌ای مایه عزت ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دستاوردهای اخیر هسته‌ای کشور مایه عزت و عظمت ایران اسلامی است که به واسطه لطف خدا، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های فعالان این عرصه نصیب ملت شده است.

دستاوردهای هسته‌ای مایه عزت ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: رمز رستگاری افراد تقواپیشگی و پرهیزکاری است و هر کس بتواند تقوای الهی پیشه کند، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.

وی با سفارش نمازگزاران به قرائت بسیار سوره مبارکه واقعه، افزود: سوره واقعه از سوره‌هایی است که اهل بیت(ع) بر قرائت آن به ویژه بعد از نماز عشا سفارش بسیاری کرده‌اند.

نکونام ادامه داد: این سوره یاد آخرت و صحرای محشر را به انسان متذکر می‌شود و بر همین اساس او را از معصیت و گناه باز می‌دارد و این از جمله دلایل سفارش برای قرائت بسیار سوره واقعه است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات مبارکه سوره حجرات، بر ضرورت مقابله با جهل و ناآگاهی تاکید کرد و گفت: مقابله با جهل و ناآگاهی یکی از مهمترین موضوعاتی است که هم از منظر قرآن و هم از منظر آیات و روایات دین اسلام بسیار به آن پرداخته شده که مومنان باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکونام، جهل را از علت‌های بزرگ عقب‌ماندگی بشر عنوان کرد و افزود: جهل از وجوه پنهان زندگی انسان به شمار می‌رود و یک بیماری بزرگی است که اگر با زندگی انسان عجین شود او را به هلاکت می‌رساند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، معصیت و گناه را از بزرگ‌ترین مصادیق جهل برشمرد و تصریح کرد: مقابله با جهل و از سوی دیگر شناخت مصادیق آن در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و با پرهیز از گناه و معصیت الهی می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مصادیق آن را در جامعه از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای واقعه هواپیمای مسافربری کشور در اول اسفند 1364، گفت: در این روز 40 نفر از تلاشگران عرصه دفاع مقدس کشور از سوی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و به‌عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس در کشور نامیده شد.

نکونام با بیان اینکه روحانیت همیشه پیشگام میدان‌های مبارزاتی کشور بوده است، افزود: استکبار‌زدایی و ظلم‌ستیزی از مهمترین ویژگی‌های روحانیت به شمار می‌رود که این امر در طول تاریخ به خوبی نمایان است.

وی تصریح کرد: بیشترین شهیدان کشور از سوی قشر روحانیت به نظام اسلامی تقدیم شده است به گونه‌ای که شهدای روحانی در این عرصه در جایگاه اول قرار دارد.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها به سوم اسفند 1299 روز کودتای ننگین رضاخان اشاره کرد و گفت: در این روز کودتای ننگین رضاخان از سوی انگلیسی‌ها شکل گرفت و حکومتی اسلام‌ستیز و مستبد در کشور تشکیل شد و لکه ننگی در تاریخ به اسم خود ثبت کرد.

نکونام ضمن قدردانی از حضور حماسی و دشمن‌شکن مردم این استان در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: این حضور حماسی و باشکوه نشانه بصیرت و هوشیاری مردم است که جای تشکر و قدردانی بسیاری دارد.

وی با اشاره به توفیقات هسته‌ای کشور، آن را مایه عزت و عظمت ایران اسلامی دانست و گفت: این توفیقات به برکت لطف خدا و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و مرهون تلاش‌های فعالان این عرصه است که باید قدردان آن بود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول