اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

دستاوردهای هسته‏ای جدید قدرت چانه‏زنی ایران را بالا برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: دستاوردهای اخیر کشور در زمینه فناوری هسته‏ای، قدرت چانه‏زنی ایران در میز مذاکره با غرب را بالا برد.

دستاوردهای هسته‏ای جدید قدرت چانه‏زنی ایران را بالا برد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه که با حضور جمع کثیری از مردم بخش‏های مرکزی تهران و رودهن در مسجد جامع بومهن همراه شد اظهار کرد: نامه کشورهای غربی برای آغاز مذاکرات با ایران بسیار پیش از این ارسال شده بود.

وی ادامه داد: مسئولان نظام مقدس اسلامی در اقدامی هوشمندانه و از روی تدبیر پاسخگویی به این نامه را تا حصول توفیقات اخیر در عرصه دانش هسته‏ای معطل کردند.

توسلی اضافه کرد: در سایه این وقفه چند ماهه، توانایی‏های ایران اسلامی در زمینه دانش هسته‏ای به گوش جهانیان رسید و درجات علمی کشور صعودی چشمگیر داشت.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: پس از این موفقیت دانشمندان شهادت‏طلب و جوان ایرانی پاسخ نامه غرب مبنی بر آمادگی برای انجام مذاکره به شرط رعایت اصل عدالت دو سویه داده شد و در این میان قدرت چانه‏زنی کشور در خصوص مواضع منطقی و به‏حق امت اسلامی بالا رفت.

وی با اشاره به اهمیت دستیابی به فناوری‏های نوین بشری خاطر نشان کرد: بی‏تردید دستیابی به فناوری‏های نوین، زندگی بهتر و آسان‏تری را برای نسل امروز و فردای جامعه به ارمغان می‏آورد.

توسلی تصریح کرد: از این اصل مهم‏تر، احتساب نیل به توفیقات علوم جدید توسط ملل دنیا به‌عنوان مصداقی از توسعه و پیشرفت در جهان امروز است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در تشریح روند اجرای امور تولیدات صنعتی در عرف عادی جهانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر صنایع مختلف پیرامون تولید محصولات گوناگون و در راستای کاهش هزینه‏های جاری به یکدیگر پیوند خورده و وابسته ‏است.

وی ادامه داد: یک شرکت خودروسازی برای تولید شیشه خودرو، تایرهای مورد مصرف، موتور محرک و سایر ملزومات به هیچ عنوان مجبور به راه‏اندازی همه این خطوط جانبی نیست؛ بلکه بر اساس روند تجارت و عرف جهان، محصولاتی از این دست به سفارش شرکت بزرگ توسط صنایع مرتبط کوچک خارج از چرخه آن کمپانی ساخته، پرداخته و نصب می‏شود.

توسلی اضافه کرد: این مهم به دلیل تفکرات استعمارگرانه و استکباری نظام سلطه پیرامون دانش هسته‏ای ایران اسلامی صدق نمی‏کند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: طبق شواهد تاریخی هرگز نمی‏توان به دنیای غرب اطمینان کرد؛ از این‌رو فرزندان این مرز و بوم اسلامی با تکیه بر یاری باری تعالی، دعای خیر مردم، رهبری مقام عظمای ولایت و توان بومی خود از صفر تا 100 این فناوری را به دست آورده و مراحل اجرایی آن را عملیاتی ساختند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فناوری کشور یادآور شد: باید یاد و خاطره همه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای دانشمند کشور را گرامی داشت.

توسلی ادامه داد: بخش عمده‏ای از دستاوردهای روزهای گذشته فناوری هسته‏ای کشور مدیون و مرهون تلاش‏های شبانه‏روزی این سرمایه‏های جاویدان و ثبت شده بر تارک افتخارات ایران اسلامی است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با بیان گوشه‏ای از خاطرات شهید "شهریاری" اظهار داشت: همکاران یا در واقع همرزمان شهید شهریاری، وی را انسانی شریف می‏دانستند که اغلب تا سحرگاهان به فعالیت مشغول بود و در نماز شب خود از خداوند متعال طلب همراهی ذهن جهت بازگشایی رموز فرمول‏های دانش هسته‏ای می‏کرد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول