اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

آژانس هسته‏ای با ایران صادق نیست/جاسوسی در بازدیدهای بازرسان آژانس محتمل است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس انرژی هسته‏ای در روابط خود با ایران صادق نیست گفت: احتمال جاسوسی در بازدیدهای بازرسان آژانس وجود دارد.

آژانس هسته‏ای با ایران صادق نیست/جاسوسی در بازدیدهای بازرسان آژانس محتمل است

پرویز سروری امروز در حاشیه دیدار چهره به چهره نمایندگان تهران با مردم بخش مرکزی تهران در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نبود صداقت آژانس در روابط خود با ایران مشهود است.

وی ادامه داد: هر چقدر ایران در زمینه راستی‏آزمایی از خود صداقت نشان داد، متاسفانه آژانس در مباحث حقوقی کشورمان به شدت کم‏کاری کرد.

سروری آژانس انرژی هسته‏ای را بستری کاملا سیاسی خواند و افزود: نکته قابل تأمل در این میان تبدیل آژانس انرژی هسته‏ای به بستری کاملا سیاسی و مجموعه‏ای ابزاری در دست ایالات متحده آمریکا است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از منش رفتاری آژانس گلایه داشته و دارد.

وی اضافه کرد: معتقدیم که اگر آژانس بین‏المللی انرژی هسته‏ای تغییر رویکردی اساسی در رفتار خود ایجاد نکند، قادر به حل و فصل مسائل اصلی ایران نخواهد بود.

سروری از احتمال اهداف جاسوسی در بازدیدهای بازرسان آژانس انرژی هسته‏ای سخن به میان آورد و افزود: احتمال وجود اهداف جاسوسی در بازدیدها وجود دارد؛ اما از آنجایی که قصد ایران راستی‏آزمایی و اثبات حقیقت اقدامات عاری از اهداف تسلیحاتی بوده، مجبور به تعامل است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار آژانس مبنی بر بروز اتفاقاتی خاص در "پارچین" خاطر نشان کرد: خوشبختانه نظام با داشتن اقتدار لازم شرایط را بررسی و تصمیم نهایی را اتخاذ می‏کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بازرسان آژانس بر وقوع اتفاقاتی خاص در پارچین مصر هستند؛ از این‌رو این امکان برای آنها فراهم می‏شود تا بار دیگر حقانیت ایران به افکار جهانیان اثبات شود.

سروری اضافه کرد: البته در این اقدامات تمهیداتی نیز در راستای جلوگیری از دستیابی دشمن به اطلاعات نظامی ایران در حین بازرسی اندیشیده و اجرایی می‏شود تا موارد مشابه سال‏های گذشته دوباره تکرار نشود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول