اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

پیشرفت هسته‌ای ایران پازل کامل ملی شدن نفت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در یک دهه اخیر پازل تکمیلی ملی شدن نفت در این کشور است.

پیشرفت هسته‌ای ایران پازل کامل ملی شدن نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال 90 در شهر نیر اظهار کرد: ما اگر امروز در صنعت نفت به خودکفایی و شرایط مساعد تولید و صادرات دست یافته‌ایم به یقین در حوزه پیشرفت‌های هسته‌ای نیز در سال‌های آینده اقتدار و بهبودی کامل حاصل می‌شود و انتظار داریم با بسته شدن درب چاه‌های نفت آرزوی ملت ایران در پیشرفت‌های روزافزون به ثمر بنشیند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای یک کشور اسلامی با داشتن نیروها و منابع ارزشمند شایسته نیست که اکثر منابع درآمدی خود را از نفت به دست آورد بلکه ضرورت دارد با توجه به حوزه‌های دیگر بتوانیم به استقلال و خودکفایی کشورمان روی آوریم.

مقدسی به روزهای پایانی سال و ضرورت یک بازنگری در اعمال و رفتار یک سال گذشته را خاطر نشان کرد و افزود: ما اگر حساب و کتابی را در این زمینه داشته باشیم و به محاسبه نفس و عمل خود بپردازیم به یقین برای سال‌های آینده نیز می‌توانیم درست و واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول به سفرهای مختلف ایام نوروز و حفظ حرمت و پاسداشت ارزش‌ها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: نوروز عید ایرانیان بیشتر از آن که حال و هوای ظاهری و مادی داشته باشد، ماهیت معنوی دارد چرا که این روز یوم به ولایت رسیدن حضرت علی (ع) و آغاز حاکمیت امام عصر (عج) می‌باشد.

وی خانواده‌ها را به حفظ حرمت‌ها و برطرف شدن بسیاری از کینه‌ها و کدورت‌ها دعوت کرد و ادامه داد: فلسفه عید نوروز همچون اعیاد مذهبی ما غمگساری و از بین بردن بسیاری از فاصله‌ها است که در این باب باید همه پیشقدم باشیم.

به گزارش فارس، امام جمعه نیر همسویی نوروز ایرانیان را با تغییر و تحول طبیعت یادآور شد و اضافه کرد: آن چه که به نوروز ما به عنوان یک سنت حسنه جلا و اعتبار بخشیده است به جا آوردن رسوم مختلف نظیر صله ارحام، دوستی و نزدیکی و طهارت و پاکی است.

مقدسی در ادامه سخنان خود به برخی توفیقات ملت ایران در سال 90 اشاره کرد و گفت:‌ ملت ایران در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم با حرکت‌های سرنوشت‌ساز خود مشتی محکم بر دهان تمام یاوه‌گویانی زد که منتظر کوچک‌ترین لغزش و خطای ایرانیان بودند.

وی موج بیداری اسلامی را فروزان‌تر از همه به تأسی از ایران و ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و افزود: همان طوری که دیکتاتورهای مختلف امسال بر زمین نشستند در سال آینده نیز بسیاری از آنها از تخت خود فرو می‌افتند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول