اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ایرانی‌ها 63 سال زودتر به فناوری هسته‌ای دست پیدا کردند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا بعد از 70 سال توانست به فناوری هسته‌ای دست پیدا کند، ولی دانشمندان جوان کشور ما بعد از هفت سال توانستند این علم را در کشور نهادینه کنند.

ایرانی‌ها 63 سال زودتر به فناوری هسته‌ای دست پیدا کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید رمضان شجاعی شامگاه دوشنبه در جشن شروع سال تحصیلی دانشجویان دانشکده امام محمد باقر(ع) شهرستان ساری با اشاره به تاکیدات ائمه در مورد دستیابی به علم اظهار داشت: علم برای اینکه به صورت کاربردی و اصولی در جامعه جاری و ساری شود باید در دست عالمانی قرار گیرد که دارای تعهدات اخلاقی باشد.
وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران پیشرفت علم در کشور چندین برابر شد و دولتمردان کشور ما به پشتوانه علمی جوانان کشور در مناطق مختلف جهان ندای مبارزه با استکبار سر می‌دهند.
 
* در اختراع، کشوری توان رویارویی با ایران را ندارد

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه مفاخر دنیا علمشان را از جهان اسلام و از مشرق زمین دریافت کردند و غرب به واسطه علوم مشرق زمین توانست به درجه‌های مختلف علوم برسد.
وی با اعلام اینکه همه تلاش استکبار بر این است که کشور ما را از دستیابی به علم محروم کند، یادآور شد: یکی از دلایل مخالفت جهان غرب با پیروزی انقلاب اسلامی دور نگهداشتن کشور ما از دستیابی به علم بود.
شجاعی در ادامه با اشاره به جوان بودن دانشمندان هسته‌ای کشور ما افزود: به واسطه اختراع‌های جوانان اندیشمند ایرانی است که کشوری توان رویارویی با ما را ندارد.
این مسئول گفت: ایران در حال حاضر به درجاتی از علم مختلف دست ‌یافت که با قدرت‌های بزرگ دارای فناوری برتر دنیا در حال رقابت است و این به اذعان خود مسئولان کشورهای مختلف است.
 
* ایجاد دانشگاه جامع فنی در مرکز مازندران مخالف دارد
نمانیده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای دستیابی به علم نوین جهانی توسط دانشمندان کشور خاطرنشان کرد: دنیا بعد از 70 سال توانست به فناوری هسته‌ای دست پیدا کند، ولی دانشمندان جوان کشور ما بعد از هفت سال توانستند این علم را در کشور نهادینه کنند.
وی متذکر شد: با تلاش دانشمندان نخبه و جوان کشور ما به موشک‌های دوربردی دست یافتیم و به واسطه علم دانشمندان جوان مهم‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار داریم.
شجاعی با اعلام اینکه کمیسیون تلفیق اعتبارات مناسبی برای ارتقای فعالیت‌های علمی اختصاص داد، اظهار امیدواری کرد که این بودجه‌ها به موقع ابلاغ و اعلام شود.
این مسئول در پایان اذعان داشت: نیاز مرکز استان به دانشگاه جامع زیاد است، ایجاد دانشگاه جامع فنی در مرکز استان با مخالفت دیگر همکاران من در شهرستان‌ها مواجه می‌شود و در تلاش هستیم تا دانشگاه جامع فنی در مرکز استان ایجاد شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول