اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

شهادت "روشن" راه فناوری هسته‏ای را روشن کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به صلابت ایران اسلامی در مقابل استکبار، شهادت دانشمندان هسته‏ای نظیر شهید احمدی‏روشن را سبب روشنی مسیر نیل به اوج قلل این دانش ارزشمند خواند.

شهادت "روشن" راه فناوری هسته‏ای را روشن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی در نشستی که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان دماوند برگزار شد اظهار کرد: دستاوردهای هسته‏ای روزهای گذشته کشور حاصل تلاش و ممارست چندین ساله دانشمندان ایران اسلامی بود که موجبات یأس و تحیر استکبار جهانی را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: این دستاوردهای ارزشمند در روزهای اخیر، تاسف رویکرد انکارآمیز و کوردلانه برخی دشمنان را همراه داشت.

علاءالدینی تصریح کرد: دفاع از فعالیت دانش‏محورانه نظام اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند کشور و حمایت از دانشجویان داوطلب تغییر رشته تحصیلی خود به علوم هسته‏ای، سه جنبه حائز اهمیت در این مبحث است.

* اعمال تحریم در قبال تحریم؛ بیان تهدید در برابر تهدید

امام جمعه دماوند با اشاره به مصادیق اقتدار کشور در قبال سلطه‏گران غربی خاطر نشان کرد: در روزهایی که گذشت، اقتدار و صلابت ایران اسلامی بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد.

وی ادامه داد: احضار سفرای شش کشور اروپایی و اعمال تحریم در قبال تحریم و بیان تهدید در مقابل تهدید از سوی مسئولان نظام مایه مباهات همگان بود.

علاءالدینی ایران را بزرگ‏ترین حامی فرهنگ مقاومت در جهان خواند و افزود: ایران اسلامی با حفظ اقتدار خود به بزرگ‏ترین حامی فرهنگی مقاومت در منطقه و جهان تبدیل شده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: چندی پیش "اسماعیل هنیه" رهبر مقاومت اسلامی فلسطین به ایران آمد و پس از حضور در محضر مقام عظمای ولایت، با دلگرمی بیش از پیش به مقاومت در مقابل زیاده‏خواهی‏های صهیونیسم و حامیان غربی این رژیم اشغالگر پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به این تفاسیر، جهان اسلام مدیریت مقام معظم رهبری را به جان و دل پذیرفته و به منویات ایشان عمل می‏کند.

 

* دوری از فرهنگ مقاومت سبب طرد افراد می‏شود

علاءالدینی با اشاره به گوشه‏ای از بیانات مقام عظمای ولایت پیرامون فرهنگ مقاومت خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پاره‏ای فرمایشات گرانسنگ خود فرمودند "یاسر عرفات یک محبوب بود که مطرود شد".

امام جمعه دماوند ادامه داد: دلیل طرد عرفات از میان مبارزان جهان اسلام به بیان مقام عظمای ولایت، دوری وی از فرهنگ مقاومت بود.

وی اضافه کرد: عرفات آن روزی محبوب بود که ارزش‏های والای مقاومت را شناخت و روزی مطرود شد که از آن ارزش‏های بی‏بدیل روی برگرداند.

علاءالدینی با بسط این بحث به مسائل داخلی کشور خاطر نشان کرد: این امر در خصوص مباحث داخلی کشور نیز صادق است؛ بدین ترتیب که اگر کسانی قصد و نیتی خلاف مقاومت در برابر دشمن تا نیل به پیروزی نهایی داشته باشند، مردم آنها را از میان خود طرد می‏کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول