اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم خبر داد:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در قم

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم گفت: دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دکتر اتفاقی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در دانشگاه قم، اظهار کرد: دستاوردهای هسته‌ای یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که این امر می‌طلبد تا مردم ایران هرچه بیشتر با این دستاوردها آشنا شود.
وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای به مناسبت شهادت دکتر شهریاری در دانشگاه شهیدبهشتی تهران برگزار شد، بیان کرد: سازمان انرژی اتمی قصد دارد تا نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای را در کشور برگزار کند که با توجه به ظرفیت دانشگاه قم دومین نمایشگاه در این دانشگاه برگزار می‌شود.
مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف تبدیل شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است به یک فرهنگ نزد مردم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:  در این نمایشگاه 16 غرفه در سه بخش چرخه سوخت که متشکل از مروری اجمالی بر چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، روند تولید کیک زرد، آلیاژهای نوین و تولید کارخانجات تولید سوخت است به نمایش در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه دومین بخش این نمایشگاه به ارائه ماکتی از نیروگاه‌ تولید انرژی که بیشتر به نیروگاه بوشهر اختصاص یافته، پرداخته است، تصریح کرد: سومین بخش از نمایشگاه به کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای از قبیل پژوهشکده مواد، فناوری‌های نوین و صنعت کشاورزی اختصاص دارد.
اتفاقی افزود: همچنین وجود 500 اقلام نمایشگاهی در عرصه دستاوردهای هسته‌ای و سه ماکت بزرگ از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و نمایش برش خورده ماشین سانتری‌فیوژ از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.
وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی با موضوعات مربوط به فناوری هسته‌ای برگزار می‌شود، بیان کرد: این نمایشگاه از 26 تا 30 آذر ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود که عموم مردم قم می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه بازدید کنند.
مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم  اضافه کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز همزمان با مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم و با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و مسئولان استان قم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول