اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ارتقای سطح جمع‌آوری زباله‌های روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارتقای سطح جمع‌آوری زباله‌های روستایی گفت: 66 درصد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های روستایی اقدام می‌کنند.

ارتقای سطح جمع‌آوری زباله‌های روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ابراهیم جعفری پیش از ظهر امروز در بازدید و بررسی وضعیت برخی دهیاری‌های گچساران در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی گچساران اظهار کرد: دفن پسماندها و زباله‌های روستایی از موارد بسیار مهم در حوزه وظایف دهیاران بوده و ارتباط مستقیمی با بهداشت ساکنان روستاها دارد.

* دهیاران برای انجام امور دهیاری با دستگاه‌های دولتی تعامل داشته باشند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رفع موانع دفن پسماند روستایی یادآور شد: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها بر اساس قانون، متولی اصلی دفن زباله در مناطق روستایی هستند.

جعفری ابراز داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده توسط این نهادها، به علت گستردگی کار و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات لازم، شیوه دفن زباله‌ها راضی‌کننده نیست.

وی با اشاره به لزوم همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها و ادارات در زمینه کمک به جمع‌آوری و دفن زباله‌های روستایی از دهیاران خواست زمینه همکاری ادارات و دستگاه‌ها در کمک به حل مشکلات دهیاری‌ها را فراهم آورند.

جعفری تصریح کرد: بی‌توجهی برخی دهیاران و اهالی روستاها به حفظ محیط زیست را کاری ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: ادامه یافتن تولید زباله‌ها و دفن ناصحیح آن مشکلات زیست محیطی فراوانی را پیش روی دارد.

* 66 درصد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اقدام به جمع‌آوری زباله‌ می‌کنند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت جمع‌آوری و دفن زباله‌ها و پسماندهای روستایی بیان داشت: از مجموع 289 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد 117 دهیاری با ماشین‌آلات دهیاری‌ها اقدام به جمع‌آوری زباله در سطح روستاهای خود می‌کنند.

جعفری افزود: 75 دهیاری با ماشین‌آلات اجاره‌ای نسبت به جمع‌آوری زباله‌های روستایی اقدام می‌کنند.

وی عنوان داشت: 97 دهیاری نیز نسبت به جمع‌آوری زباله‌های روستایی کم‌کار بوده و در این زمینه اقدامی نمی‌کنند.

جعفری جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای روستایی را به عنوان یک خدمت عمومی دانست و فرهنگ‌سازی لازم برای جمع‌آوری پسماندهای روستایی از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را خواستار شد.

وی جلب مشارکت مردمی را شرط اصلی موفقیت در هر برنامه بهداشتی عنوان کرد و ابراز داشت: هماهنگی با شورای اسلامی روستاها و آموزش ساکنان روستاها و توجیه آنان در مورد لزوم دفن بهداشتی زباله‌ها و تشویق آنان به همکاری در این زمینه ضرورت دارد.

جعفری با اشاره به ارتقای سطح جمع‌آوری و دفن پسماندهای روستایی نسبت به گذشته، از بخشداران خواست تا در جلسات شورای سلامت شهرستان‌ها این موضوع را پیگیری کنند.

* دنا پاک‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دنا را پاکترین شهرستان این استان در جمع‌آوری زباله‌های روستایی عنوان کرد و گفت: همه دهیاران روستاهای دنا نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای روستایی فعال هستند.

جعفری با اشاره به لزوم ارائه آموزش برای جمع‌آوری صحیح زباله خاطرنشان کرد: برای موفقیت در مدیریت پسماندها در روستاها باید به تک تک اهالی آموزش داده شود و آنان را از عواقب دفن ناصحیح زباله‌ها و نیز پسماندهای کشاورزی مطلع کرد.

وی گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و ورود مسافران و گردشگران به مناطق مختلف روستایی دهیاران باید فضای روستاها را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گردش‌پذیر بودن تعداد زیادی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دهیاران و انجام اقدامات لازم برای جذب حداکثری گردشگران نوروزی و کسب رضایتمندی مسافران در این روستاها را خواستار شد.

جعفری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گردش‌پذیر منطقه جنوب کشور است، از دهیاران خواست تا در مدت زمان باقیمانده تا عید نوروز فضای روستایی و پاکسازی ورودی‌ها، معابر و اطراف روستاها برای استقبال از مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول