اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند:

خراسان‌جنوبی با کمبود 200 پرستار مواجه است

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بیان برخی از مشکلات جامعه پرستاری استان پرداخت و گفت: بخش بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی در حال حاضر با کمبود 200 پرستار مواجه است.

خراسان‌جنوبی با کمبود 200 پرستار مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان که به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، پرستاران را اسوه صبر و استقامت معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در استان شش بیمارستان فعال زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر این دو بیمارستان غیردانشگاهی نیز فعالیت می‌کنند.

معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر سه بیمارستان در دست ساخت است، اظهار داشت: مراحل ساخت فیزیکی این بیمارستان‌ها به اتمام رسیده است و مراحل تجهیز و جذب نیرو را سپری می‌کند.

دهقانی ادامه داد: در شش بیمارستان استان 700 تخت مصوب وجود دارد که ضریب اشغال این تخت‌ها بالای 70 درصد است که این نشان می‌دهد آمار بستری در استان ما بالا است.

*1522 نیروی پرستار فعال در استان موجود است

وی تصریح کرد:‌ در بیمارستان‌های استان یک‌هزار و 522 نیروی پرستار فعال وجود دارد که این تعداد اعم از پرستار، ماما و بهیار است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: یک‌هزار و 300 نفر نیروی پرستار در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال هستند که از این تعداد 824 پرستار و ماما در بیمارستان‌های استان فعالیت می‌کنند و بقیه این افراد در سایر مراکز مشغول به فعالیت هستند.

دهقانی تصریح کرد: بر اساس معیارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان باید به ازای هر تخت بیمارستانی مصوب 1.1 نیروی پرستار وجود داشته باشند که این رقم بعد از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری به 1.4 دهم افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این مجموعه با کمبود 200 نفر نیروی پرستار مواجه است، اظهار داشت: این کمبود با زحمت مضاعف نیروهای پرستار موجود جبران می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول