اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز پرستار صورت گرفت

تجلیل از 300 پرستار در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در آئینی با حضور مسئولان شهرستان پارس‌آباد از 300 پرستار این شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از 300 پرستار در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در بیمارستان امام پارس‌آباد برگزار شد فرماندار این شهرستان با حضور در این مراسم گفت: پرستاران به تاسی از بزرگ پرستار کربلا حضرت زینب(س) عاشقانه در مراکز درمانی حضور یافته و مشفقانه از بیماران تیمارداری می‌کنند.

ولی کریمی ضرورت آمادگی روحی و روانی و بهبود روابط قشر پرستار را با مراجعین یادآور شد و افزود: اگر امنیت شغلی پرستاران به همراه سختی کار و اهمیت و حساسیت کار آنها مورد توجه قرار گیرد و دغدغه‌های حقوق و معیشت آنها برطرف شود این قشر با روحیه‌ای مضاعف در محیط کاری حاضر شده و خدمات بیشتر و تاثیرگذاری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سیستم سلامت کشور از کمبود پرستار رنج می‌برد خاطرنشان کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی باید 1.7 پرستار موجود باشد که این رقم تنها 0.7٪ است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود سلامت جامعه را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران دانست و گفت: احساس و ابراز رضایت بیماران ارمغان شایسته‌ای از قدرشناسی زحمات این قشر است که در اعتلای مولفه‌های سلامت نیز نقشی بی‌بدیل دارد.

کریمی با اشاره به زندگی پرفراز و نشیب حضرت زینب(س) و فداکاری آن بانوی مکرم و بزرگوار تصریح کرد: حضرت زینب(س) مردانه و در سنگر مجاهدتی بی‌پایان همراه قافله‌سالار کربلا بود و بعد از واقعه عاشورا در حرکتی بی‌نظیر حقانیت قیام امام حسین(ع) و شعایر دینی را با رفتار و صبر و ایستادگی خود به تمام عالم نشان داد.

وی حضرت زینب(س) و خصوصیات برجسته و شایسته رفتاری و اخلاقی آن حضرت را الگو و محکی مناسب برای زنان جامعه توصیف کرد و ادامه داد: در جامعه زینبی نباید بوئی از بی‌حیایی و جریحه‌دار شدن دل مومنان از باب بی‌عفتی و کم‌بها شدن حجاب و عفاف مشاهده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین امروز به مناسبت میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) و روز پرستار جمعی از مسئولان استان اردبیل نیز با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تقدیم شاخه گل و هدایایی از پرستاران ایثارگر و فداکار قدردانی کرده و شان و مقام شامخ زینبی را پاس داشتند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول