اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ارومیه اعلام کرد

آمادگی جامعه دانشگاهی برای حمایت از تولید ملی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ارومیه گفت: جامعه دانشگاهی آذربایجان غربی برای تحقق یافتن عنوان رونق تولید ملی از آمادگی کامل برخوردار است.

آمادگی جامعه دانشگاهی برای حمایت از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن صدقی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه ضمن اینکه فرا رسیدن سال جدید را به هموطنان تبریک گفت به نام‌گذاری سال 91 مبنی بر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاهیان آذربایجان غربی متشکل از اساتید عضو در هیئت‌های علمی و دانشجویان نخبه برای همکاری در راستای تحقق منویات رهبری آماده هستند.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاهی و جوانان فرهیخته این دانشگاه برای مساعدت رساندن به مسئولان دستگاه‌های اجرایی اعم از سازمان بازرگانی، اداره تحقیقات صنعتی و... علاقه‌مند هستند مضاف بر اینکه در طول سال‌های گذشته نیز همکاری مطلوبی بین نهادهای اجرایی و مراکز تحصیلات تکمیلی وجود داشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: در زیرمجموعه دانشگاه ارومیه چندین دانشکده اعم از دانشکده اقتصاد، کشاورزی، فنی و... در حال فعالیت هستند که دانشجویان این مراکز برای یاری رساندن به مسئولان برای تولید کالاهای باکیفیت همراه با قیمت مناسب راغب هستند تا به این وسیله از ورود کالاهایی با کیفیت پایین جلوگیری به عمل آید.

صدقی با بیان اینکه مسئولان عالی‌رتبه باید بر شیوه واردات کالا نظارت داشته باشند ادامه داد: بعضی کالاها مشابه داخلی دارند پس باید از وارد کردن این قبیل کالاها به طور جدی خودداری شود همچنین باید نظارت بیشتری نسبت به بازارچه‌‌های مرزی مناطق مختلف استان اعمال شود.

* هماهنگی بین‌بخشی حلقه مفقوده برای تحقق آرمان رونق تولید ملی است

وی حلقه مفقوده را برای تحقق این آرمان هماهنگی بین‌بخشی و بین مسئولان دانست و گفت: متاسفانه امروز شاهد عدم هماهنگی بین واردکننده‌ها، تولیدکننده‌ها، مصرف‌کننده‌ها، کنترل‌کننده‌های بازار و سایر اعضای زنجیره اقتصاد هستیم به طوری که برای عملی شدن منویات مقام معظم رهبری باید همکاری‌ها بیش از بیش افزایش پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه بار سنگین رفع این چالش در حوزه اقتصاد بر دوش سازمان بازرگانی و نمایندگان مجلس است ادامه داد:  مسئولان سازمان بازرگانی باید از طریق اعمال نظارت صحیح و نمایندگان مجلس از طریق تصویب قوانین مفید بر بازار عرضه و مصرف کالا کنترل بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه ارومیه ورود یافتن مسئولان سازمان تحقیقات صنعتی و استاندارد به این مبحث را خواستار شد و اذعان داشت: سازمان تحقیقات صنعتی و استاندارد باید برای تولید کالاهای مطابق با استاندارد ملی و جهانی تلاش کند تا ضمن اینکه این کالاها در داخل کشور بازار مصرف پیدا می‌کند در خارج از کشور نیز قابل رقابت با تولیدات کارخانجات غول‌پیکر خارجی باشد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول