اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

اجرای 150 برنامه به مناسبت هفته سلامت در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اجرای 150 عنوان برنامه به مناسبت هفته سلامت در سطح استان زنجان خبر داد.

اجرای 150 برنامه به مناسبت هفته سلامت در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت اظهار داشت: هدف از برگزاری هفته سلامت اطلاع‌رسانی عمومی و جلب مشارکت سازمان‌ها در راستای توسعه نظام سلامت با رویکرد ارتقای سلامت جامعه است.

وی تبیین اهمیت سلامت با زیر ساخت‌های توسعه پایدار، توجه متولیان و مدیران اجرایی استان در راستای پشتیبانی از برنامه‌های سلامت و تعمیق همکاری‌های سازمان‌های غیر دولتی در موضوع سلامت را از جمله اهداف برنامه‌های هفته سلامت در استان زنجان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شعار هفته سلامت سال جاری را زندگی سالم، طول عمر بیشتر عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش سالمندان در جامعه باید زمینه توجه بیشتر به آنها را در جامعه فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است تصریح کرد: به احتمال زیاد تعداد سالمندان ایران در 50 سال آینده چهار برابر می‌شود.

سروری مراقبت‌های ادغام شده از سالمندان را از جمله برنامه‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانست و ادامه داد: برنامه زندگی سالم با تاکید بر تغذیه سالم و همچنین ارائه آموزش‌های خود مراقبتی از مهم‌ترین پیگیری‌های شعار سال است.

وی از افزایش امید به زندگی در ایران از 53 سال به 71 سال برای مردان خبر داد و گفت: این افزایش امید به زندگی برای بانوان به 74 سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب سالمندان از یک یا چند بیماری مزمن رنج می‌برند اضافه کرد: پیگیری برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها از اقدامات اساسی در تامین سلامت سالمندان محسوب می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌هایی در برخی شهرستان‌های استان زنجان خبر داد که بر اساس آن سالمندان این شهرستان‌ها با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی، قند خون، اختلالات تغذیه‌ای، دیابت، اختلالات شنوایی و بینایی و همچنین افسردگی غربالگری و شناسایی می‌شوند.

سروری با تاکید بر متفاوت بودن ارائه خدمات به سالمندان نسبت به سایر افراد در جامعه گفت: باید نسبت به مشارکت سالمندان در اجتماع و اجرای قوانین حمایت‌کننده از سالمندان در جامعه به ویژه بیمه‌های درمانی و همچنین اقدامات توان‌بخشی کارهایی انجام شود.

وی خانواده را مهم‌ترین مامن سالمندان عنوان کرد و افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و روایات اسلامی تکریم سالخوردگان از واجبات دینی جامعه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: استان زنجان در هفته سلامت 150 برنامه در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ستاد امداد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این ایام نیروهای اورژانس در 37 پایگاه اورژانس به صورت 14 پایگاه شهری و 23 پایگاه جاده‌ای مشغول خدمت‌رسانی به مسافران و هم‌‌استانی‌ها بودند.

سروری با اشاره به کاهش 15 درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته اضافه کرد: این در حالی است که آمار ماموریت‌های نیروهای اورژانس نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی زمان رسیدن آمبولانس‌ها را به صحنه تصادف در 80 درصد ماموریت‌های جاده‌ای زیر 15 دقیقه و ماموریت‌های شهری زیر هشت دقیقه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده‌باش 70 دستگاه آمبولانس مجهز به منظور انجام ماموریت‌های داخل و خارج شهر خبر داد و گفت: در ایام نوروز 5 هزار و 61 نفر ساعت پرسنل مشغول انجام خدمت به مسافران بودند.

وی از کاهش آمار تلفات رانندگی سال گذشته نسبت به سال پیش از آن خبر داد و افزود: در سال گذشته آمار تلفات رانندگی 20هزار نفر بود، که نسبت به سال 89 کاهش 3 هزار نفری را نشان می‌دهد.

سروری از تحویل گرفتن نخستین آمبولانس اتوبوسی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و ادامه داد: این آمبولانس‌ها با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و در هفته سلامت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از مراجعه 23 هزار و 882 مورد بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده 2 هزار و 648 بیمار بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از انجام 499 عمل جراحی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: بیشترین تعداد عمل‌های جراحی به ترتیب در بیمارستان‌های امداد ابهر و آیت‌الله موسوی زنجان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین نمادهای توسعه را بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی شاخص مرگ و میر مادران عنوان کرد و افزود: این آمار در استان زنجان 13.5 مرگ در هر 100 هزار تولد زنده است.

سروری از نجات جان 28 مادر و نوزادان آنها توسط کادر درمانی استان زنجان خبر داد تصریح کرد: عملیات نجات جان این مادران و نوزادان آنها با همراهی ارگان‌های دیگر انجام گرفته است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول