اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر:

طرح مروج سلامت در 14 مدرسه دیر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در حال حاضر از 30 مدرسه تحت پوشش آموزش و پرورش دیر 14 مدرسه در طرح مروج سلامت شرکت کرده‌اند.

طرح مروج سلامت در 14 مدرسه دیر اجرا می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن فخرایی صبح امروز در نشست کمیته شهرستانی مدارس مروج سلامت با اشاره به زمان اجرای طرح گفت: برنامه اجرایی مدارس مروج سلامت به عنوان یک برنامه ملی و منطقه‌ای از سال 1388 شکل گرفته و در استان بوشهر نیز به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: پانزدهم اسفند سال جاری اجرای این برنامه در شهرستان دیر شروع شده و در حال حاضر از 30 مدرسه تحت پوشش آموزش و پرورش دیر تعداد 14 مدرسه در این طرح شرکت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به معیارهای انتخاب مدارس مجری طرح مروج سلامت گفت: این مدارس باید دارای پایگاه تغذیه سالم، اتاق بهداشت و مشاور تمام وقت باشند و وضعیت بهداشت محیط آنها نیز استاندارد باشد.

فخرایی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مروج سلامت است.

وی با بیان اینکه این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است افزود: با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسالان و همسانان منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن ، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت می‌شود.

وی به ضرورت وجود تشکل‌های بهداشتی دانش‌آموزی در مدارس اشاره کرد و اظهار کرد: این تشکل‌ها باید در مدارس فعال، سازماندهی و فعال‌سازی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ابراز امیدواری کرد: با توجه به چشم‌انداز مثبت این طرح که دستیابی به سلامت دانش‌آموزان، والدین و آموزگاران در تمامی ابعاد است همه مدارس موجود در شهرستان دیر به عنوان مدارس مروج سلامت در این طرح فعال شوند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول