اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور خانواده استانداری گلستان:

مراکز ترک اعتیاد بانوان به سلامت کل جامعه کمک می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: مراکز ترک اعتیاد بانوان نه تنها به بانوان معتاد بلکه به سلامت و پاکی کل جامعه کمک می‌کنند.

مراکز ترک اعتیاد بانوان به سلامت کل جامعه کمک می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهری مهدوی صبح امروز با حضور در مرکز ترک اعتیاد رو به فردا وابسته به جمعیت نوید زندگی شهرستان آزادشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای دشمن برای ضربه زدن با نظام جمهوری اسلامی ایران اعتیاد است، لذا با توجه به نقش کلیدی و تاثیرگذار بانوان در خانواده‌ها دشمن برای معتاد کردن بانوان ما به ویژه قشر جوان و دانشجویی و حتی دانش‌آموزان طرح و برنامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌های ایرانی و بانوان ما باید به هوش باشند تا خواسته و ناخواسته درگیر معضل اعتیاد نشوند و سلامت و سعادت خود و خانواده خود را به خطر نیندازند چرا که در صورت آلوده شدن بانوان که مادران امروز و فردای جامعه هستند به اعتیاد و مصرف مواد مخدر بنیان خانواده‌ها سست می‌شود، تربیت صحیح فرزندان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بخشی از نیروی کار جامعه نیز از بین می‌رود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با تقدیر از سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه ترک اعتیاد در دو بخش آقایان و بانوان بیان داشت: در برنامه‌هایی که در مراکز ترک اعتیاد به منظور ترک اعتیاد به کار گرفته می‌شود به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر توجه شود و دوره درمان به صورت کامل و با تحت نظارت مستقیم پزشک پیگیری شود تا نتیجه‌ای که عاید می‌شود مطلوب باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آزادشهر هم با تمجید از حسن توجه مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نسبت به سلامت و پاکی بانوان گفت: شهرستان آزادشهر یکی از شهرستان‌های موفق در عرصه درمان موادمخدر است که در کنار مراکز اقامتی میان‌مدت آقایان و مراکز سرپایی از بهمن ماه سال 1390 شاهد فعالیت کمپ ترک اعتیاد بانوان است تا بتواند نقشی تاثیرگذار در سلامت جامعه داشته باشد.

مسلم نوروزی ادامه داد: تمام مراحل پذیرش و درمان تحت نظارت مستقیم پزشک و مددکار اعتیاد و مشاوران و روانشناسان انجام می‌گیرد تا نتیجه‌گیری بهتری صورت بگیرد.

مسئول مرکز ترک اعتیاد رو به فردا شهرستان آزادشهر هم با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز ادامه داد: با عنایت به اینکه در خصوص ترک اعتیاد بانوان فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی کافی صورت نگرفته بسیاری از بانوان معتاد ترجیح می‌دهند که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نکنند.

ذکریا سوسرایی بیان داشت: دولت باید از طریق رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کند و اطلاع‌رسانی کامل‌تری صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از گستردگی اعتیاد بانوان به سلامت جامعه کمک کند.

وی از مسئولان خواست با توجه به هزینه‌های بالای ناشی از اجاره مرکز، حضور دکتر و روانشناس در مرکز و هزینه‌‌های مربوط به پرسنل و خوراک و نگهداری مددجویان کمک بیشتری به مراکز داشته باشند تا روند درمان بانوان معتاد با توان و جدیت بیشتری ادامه داشته باشد.

در پایان اکرم کرامتلو مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری آزادشهر با سپاس از همه مسئولان حاضر در جلسه ابراز امیدواری کرد زنان معتادی که در مرکز تحت درمان هستند به زودی سلامت خود را به دست بیاورند و تحت تاثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نظیر خیاطی و آرایشگری که در مرکز طی می‌کنند برای خود و خانواده خود مفید واقع شوند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول