اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

400 گفتمان دینی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 400 گفتمان دینی در این استان با موضوعات مختلف برگزار شد.

400 گفتمان دینی در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: نماز، جوان، بصیرت دینی، ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، ولایت و رهبری، ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اقتصادی مهم‌ترین موضوعات گفتمان‌های دینی برگزار شده به شمار می‌روند.

وی افزود: اغلب گفتمان‌های دینی در مراکز آموزشی دانشگاه‌ها، مدارس و دبیرستان‌ها و برخی از گفتمان‌های دینی مناسبتی نیز در مراکز فرهنگی و مساجد برگزار شد.

روحانی‌نیا تصریح کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی گفتمان‌های دینی از مهم‌ترین اهداف اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در سال 91 است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین توسط مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان در سال گذشته بیش از45 هزار نفر روز تبلیغ انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامیده شد 3 هزار و 600 مبلغ و مبلغه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند.

روحانی‌نیا گفت: مبلغان اعزامی در مناسبت‌های  همچون دهه فاطمیه، بعثت پیامبر اعظم (ص)، ایام اعتکاف، اوقات فراغت، ماه رمضان، ماه محرم، دهه پایانی صفر و دهه فجر و ایام ماه ربیع‌الاول به تبلیغ پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این مبلغان از دفتر تبلیغ قم و مشهد اعزام و در استان به تبلیغ پرداختند تصریح کرد: 2 هزار و 800 مبلغ، 620 مبلغه  تبلیغ آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی را بر عهده داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی، اقامه نماز، برگزاری کلاس‌های ترجمه و تفسیر قرآن، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و ادعیه خوانی در طول هفته از مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان در طول سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه و ترویج مبانی اسلامی، تقویت باورهای اعتقادی مردم و نهادینه ساختن آموزه‌های قرآنی در جامعه و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مهمترین هدف اعزام مبلغان است.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول