اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

2600 گفتمان دینی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 2 هزار و 600 گفتمان دینی در این استان در سال گذشته خبر داد.

2600 گفتمان دینی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالحمید صفوی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 2 هزار و 460 گفتمان به صورت کارگاهی و 140 گفتمان هم به صورت همایشی در این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از 115 هزار نفر در این گفتمان‌ها شرکت کردند، گفت: این تعداد گفتمان دینی در 13 محور شامل آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، اقوام، فرق و مذاهب، جنگ نرم، مهدویت، نماز و بندگی، روابط دختر و پسر، احکام، اخلاق، عقاید، شبهات فکری و اعتقادی، جوان، خانواده، ازدواج و مشاوره در مدارس، مساجد و اماکن فرهنگی استان برگزار شد.

صفوی با اشاره به اهداف برگزاری گفتمان‎‌های دینی در این استان، گفت: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش‌آموزان و مربیان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از مهم‎ترین اهداف اجرای طرح گفتمان‌های دینی است.

رئیس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح گفتمان‌های دینی سال 90 با همکاری 70 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، اداره کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دادگستری، استانداری و هیئت امناء مساجد اجرا شد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح علمی مربیان و اساتید گفتمان‌های دینی در رویارویی با شبهات فکری نسل جوان و پاسخگویی صحیح به سئوالات آنان یادآور شد: در سال گذشته کارگاه هم‌اندیشی مهارت‌های گفتمانی با حضور 50 نفر از اساتید بومی به‌منظور افزایش کمی و کیفی طرح گفتمان‌های دینی در این استان برگزار شد.

صفوی در ادامه با بیان اینکه تمام برنامه‌های تخریبی و تهاجمی دشمنان از کانون خانواده آغاز می‌شود، اضافه کرد: اگر رویکرد تربیت و پرورش و فرآیند تعلیم و تربیت فرزندان غیردینی باشد، دشمنان را در نیل به اهداف شوم خود یاری کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در بین جوانان در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد با محوریت موضوع‌های مختلف می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای باورهای دینی و خودباوری جوانان داشته باشد.

صفوی با تأکید بر ضرورت تداوم برگزاری گفتمان‌های دینی خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی جدی این طرح نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است و رویکردی نوین در عرصه تبیین هدفمند آموزه‌های دینی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول