اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

1000 گفتمان دینی در استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار گفتمان دینی در بوشهر مساجد و مدارس استان بوشهر برگزار شد.

1000 گفتمان دینی در استان بوشهر برگزار شد

عبدالله رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به مزایای برگزاری گفتمان‌های دینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی خوب برگزاری گفتمان‌های دینی را در دستور کار خود قرار داده و استقبال خوبی هم از این گفتمان‌ها شده است.

وی افزود: با استفاده از تجربه و دانش اساتید بومی و تعامل با آموزش و پرورش استان تلاش داریم طرح گفتمان دینی را به صورت مطلوب و تاثیرگذار و با موضوعات امروزی و مورد نیاز در سطح دبیرستان‌های استان برگزار کنیم و به لطف خدا توانستیم بیش از 850 گفتمان دینی در مدارس و 200 گفتمان دینی در مساجد سطح استان برگزار کنیم که این مسئله در نوع خود یک تحول به لحاظ کیفی محسوب می‌شود.

دبیر گفتمان‌های دینی استان بوشهر درباره کیفیت برگزاری این گفتمان‌های دینی گفت: اگر چه ممکن است در نگاه اول کمیت و تعداد بالا و بی‌سابقه این گفتمان‌ها قابل تحسین و توجه باشد، اما بحث کیفیت خوب و مطلوب برگزاری گفتمان‌های دینی در سال جاری و همچنین تاثیرات جدی و پردامنه‌ای که این طرح بر روی مخاطبان گذاشته مسئله‌ای است که باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد.

مسئول پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به نحوه توزیع گفتمان‌های دینی بین شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: تقسیم سهمیه گفتمان دینی شهرستان‌ها بر اساس مؤلفه‌هایی چون جمعیت، بافت فرهنگی، شرایط خاص دینی و مذهبی، نیازسنجی از مخاطبان، تعداد استادان طرح، میزان تعامل با آموزش و پرورش، ویژگی‌های هویتی نسل جوان و همچنین کیفیت محتوایی طرح صورت گرفته است که بر همین اساس در سال جاری در مدارس شهرستان بوشهر 250 گفتمان، شهرستان دشتستان 150 گفتمان، شهرستان کنگان 100 گفتمان و در سایر شهرستان‌ها به طور تقریبی 50 الی 70 گفتمان دینی و 200  گفتمان دینی نیز در مساجد سطح استان برگزار شده است.

رئیسی در ادامه به موضوع گفتمان‌های دینی اشاره کرد و گفت: در گفتمان‌های دینی درباره موضوعات مهم و کلیدی چون آسیب‌های اجتماعی، هویت‌شناسی نسل جوان، جایگاه زن در خانواده، عفاف و حجاب، شناخت معصومین (ع)، پاسخ به شبهات مذهبی، مهارت‌های زندگی، اسلام‌شناسی، بصیرت دینی و ... با توجه هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌هایی که در چند سال اخیر توسط دفتر پژوهش و آموزش اداره کل برای استادان بومی گفتمان دینی برگزار شده در حال حاضر به لحاظ محتوایی می‌توان نمره قابل قبولی به این طرح در استان داد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول