اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار خبر داد

حضور 5 هزار جوان بیجاری در گفتمان‌های دینی

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: در طول سال 90 بیش از 5 هزار جوان بیجاری در قالب گفتمان‌های دینی با مباحث دینی و اعتقادی آشنا شدند.

حضور 5 هزار جوان بیجاری در گفتمان‌های دینی

حجت‌‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته 100 گفتمان دینی با حضور اساتید برجسته در شهرستان برگزار شده که با استقبال بسیار خوب قشر جوان همراه بوده است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بزرگان دین و علما، پاسخ‌دهی مناسب به سؤالات و شبهات دینی بوده است که در این راستا گفتمان‌های دینی در قالب نشست‌های دینی و فرهنگی، چشم‌‌اندازی از ماهیت دین فراروی شرکت‌کنندگان نهاده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار به موضوعات این گفتمان‌ها اشاره کرد و گفت: آسیب‌شناسی عزاداری، جنگ نرم و هجوم خاموش، مهدویت، آسیب‌های اجتماعی، زن و خانواده، حجاب و عفاف، روابط دختر و پسر، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی از جمله موضوعات این گفتمان‌ها بود.

 مختاری‌نیا در ادامه محور اصلی بیشتر این گفتمان‌ها را آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: برگزاری گفتمان دینی یکی از اولویت‌های برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی بیجار در راستای رفع شبهات فکری جوانان بسیار مثمر واقع شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی مهم‌ترین هدف از برگزاری گفتمان‌های دینی را رفع شبهات و سؤال‌های دینی و اعتقادی جوانان دانست و عنوان کرد: ارتباط چهره به چهره و دوطرفه جوانان با اساتید با هدف پاسخگویی به سؤالات و رفع شبهات دینی آنان صورت می‌گیرد که موجب تغذیه فکری جوانان از نظر دینی و اعتقادی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار برگزاری گفتمان‌های دینی را بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و یادآور شد: متأسفانه در علوم اعتقادی و به ویژه در مسائل دینی هرکس به خود اجازه اظهار نظر می‌دهد و عده‌ای مغرض با اغراض سیاسی و مادی شروع به مغلطه و القاء شبهه در محیط‌های غیر علمی می‌کنند، بنابراین برگزاری گفتمان‌های دینی با ایجاد زمینه مناسب برای پاسخگویی به شبهات جوانان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول