اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رسانه‌ها و ظرفیت‌های پیش‌روی شهرستان سوادکوه

خبرگزاری فارس: زمینه‌های توسعه شهرستان سوادکوه گسترده است و عملی کردن بخشی از این ظرفیت‌ها موجبات توسعه جهشی شهرستان را فراهم می‌آورد.

رسانه‌ها و ظرفیت‌های پیش‌روی شهرستان سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با تولید بیش از 400 خبر در سال 1390 در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی به فعالیت رسانه‌ای پرداخته است.

بیان ظرفیت‌های شهرستانی برای دستیابی به توسعه باید از برنامه‌های اصحاب رسانه باشد تا سرلوحه کار کارگزاران قرار گیرد.

* مصوبات سفرهای هیئت دولت برای سوادکوه

تصویب مصوبات 24 گانه مصوبات برای توسعه سوادکوه در زمینه‌های مختلفی بوده است که با عملی شدن آن شاهد اشتغالزایی قابل توجه و تامین بخشی از بسترهای توسعه سوادکوه خواهیم بود.

روند اجرایی شدن این مصوبات با انتقاد روبه‌روست که از مسئولان ارشد شهرستان سوادکوه، انتظار می‌رود با پیگیری و بررسی موانع به عملی شدن این طرح‌ها کمک کنند

* کک‌سازی:

افزایش 500 هزار تنی شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از 200 به 700 هزار تن، چهارمین کارخانه بزرگ کک‌سازی کشور، فعال کردن همه 50 معدن زغال استان، اعتبار یک‌هزار و 200 میلیاردی احداث و اشتغالزایی مستقیم 600 نفره و غیرمستقیم برای 3 هزار نفر از ویژگی‌های کلی این کارخانه است. لزوم توجه همه‌جانبه به مسائل زیست محیطی و تسریع در اجرای شدن آن مورد تاکید کارشناسان قرار گرفته است.

* توان گردشگری سوادکوه:

شهرستان سوادکوه 620 اثر تاریخی و طبیعی دارد که 52 اثر آن به ثبت ملی رسیده و 12 منطقه مصوب نمونه ملی نیز به تصویب رسیده است.

زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری و آمادگی اماکن و جاذبه‌های این شهرستان هنوز با درآمدزایی قابل توجه برای شهرستان سوادکوه فاصله دارد.

* صنعت سوادکوه:

دارا بودن بیشترین بیکار استان مازندران که تا 13 هزار نفر نیز بیان شده، مهاجرت و رشد منفی جمعیت و شرایط نامناسب حقوق و مزایا در مناطق صنعتی سوادکوه با وجود دو شهرک صنعتی شورمست و بشل و ناحیه صنعتی اسلام‌آباد و این در حالی است که 180 واحد صنعتی در شهرک‌ها و ناحیه صنعتی سوادکوه با حدود 2 هزار و 700 نیروی کار مستقر است و با بررسی مجوزهای در حال ساخت تا 3 هزار نیروی کار را نیز می‌تواند جذب کند.

غیر بومی‌گرایی، آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران، مشکل پرداخت حقوق و مزایا و استفاده از معافیت مالیاتی منطقه سوادکوه و عدم استفاده از ظرفیت‌ها در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

* چهار بانده شدن محور سوادکوه:

جاده به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در زمینه‌های مختلف است و با توجه به همین اصل، چهار بانده کردن محور سوادکوه در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان از مجلس پنجم قرار گرفت.

در حال حاضر چهار پیمانکار در چهار نقطه از گدوک تا پل سفید، از پل سفید تا جوارم، از جوارم تا چالی و از چالی تا هفت تن مشغول فعالیت هستند و برای حفر تونل نیز پیمانکار مستقلی در حال فعالیت است.

برای سال 90 حدود 800 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود و شاهد بازدیدهایی از طرف وزیر وقت و معاونان این وزارتخانه بوده‌ایم. آن چیزی که در نگاه عابران هر روزه این محور 100 کیلومتری در سوادکوه مشاهده می‌شود کندی روند اجرایی این طرح و به تبع آن بروز تصادفات این محور حادثه‌خیز است، تا جایی که به بیان نرگس کمالی عضو شورای اسلامی شهرستان سوادکوه در طول 10 روز (25 اسفند سال 90 تا پنجم فروردین 91) شاهد فوت 9 نفر به دلیل تصادف در این محور بوده‌ایم.

زمینه‌های توسعه شهرستان سوادکوه گسترده است و عملی کردن بخشی از این ظرفیت‌ها موجبات توسعه جهشی شهرستان را فراهم می‌آورد و امیدواریم با تمرکز فرماندار و مسئولان ارشد شهرستان در توسعه استعدادها و رفع موانع و همکاری و همراهی دو نماینده جدید شهرستان شکوفایی در سوادکوه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول