اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

ایجاد مجتمع خدمات رفاهی برای توسعه گردشگری ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی بر ایجاد مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های این استان به منظور توسعه گردشگری تأکید کرد.

ایجاد مجتمع خدمات رفاهی برای توسعه گردشگری ضروری است

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ایجاد مجتمع خدمات رفاهی در مسیرهای جاده‌ای استان را سبب افزایش گردشگران و همچنین رشد میزان ماندگاری مسافران در خراسان شمالی برشمرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این باید سوغات استان به نحو شایسته در این مراکز و حاشیه جاده‌های استان معرفی و به معرض فروش گذاشته شود.

کاظمی تصریح کرد: خراسان شمالی از تنوع سوغات و محصولات مختلف کشاورزی اعم از عسل، گردو، تنقلات، لواشک، ترشک و ... برخوردار بوده که تاکنون از این ظرفیت به نحو شایسته برای معرفی به مسافران استفاده نشده است.

وی نسبت به حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی برای توسعه گردشگری در این استان اعلام آمادگی کرد.

* کانکس‌های بوستان ملی بش قارداش به شورای شهر واگذار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه بااشاره به واگذاری کانکس‌های مستقر در بوستان ملی بش قارداش بجنورد به شهرداری، خواستار تسریع در تأمین خدمات لازم به منظور راه اندازی و بهره برداری از این فضا برای اقامت زائران و مسافران شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل هزینه‌های چشمگیری را برای خرید و حمل این کانکس‌ها متحمل شده است، گفت: حدود دو سال قبل طی تفاهم نامه‌ای با شورای اسلامی بجنورد این کانکس‌ها به شهرداری بجنورد واگذار شده است.

کاظمی تصریح کرد:‌ با وجود گذشت این مدت شهرداری اقدامی برای راه اندازی این مجموعه اقامتی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ناگزیر به حمل و انتقال این کانکس‌ها به منطقه گردشگری ایوب پیغمبر خواهد شد، بر تسریع در راه اندازی این مرکز اقامتی تأکید کرد.

* خلق چشم انداز بی نظیری از آلپ در منطقه نمونه گردشگری درکش

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ایجاد فضای دل انگیز در طبیعت این استان به خاطر بارش‌های مناسب فصل زمستان، اظهار داشت: اکنون چشم انداز بی نظیری در طبیعت این استان به ویژه در غرب و منطقه نمونه گردشگری درکش خراسان شمالی ایجاد شده که تصویری از دامنه‌های آلپ و سرسبزی آن در دامنه کوه را به ذهن گردشگران متبادر می‌سازد.

وی افزود: وجود سبزه و گل در دشت‌های این خطه و وجود برف در کوه‌های سر به فلک کشیده این منطقه چهره زیبایی را خلق کرده که روح هر گردشگری را جلا می‌دهد.

کاظمی از عموم گردشگران دعوت کرد تا از منطقه نمونه گردشگری درکش که دارای طبیعتی زیبا بوده و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز زیرساخت‌هایی مثل: آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و اماکن اقامتی را فراهم کرده بازدید به عمل آورند.

درکش در 75 کیلومتری غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول