اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافران نوروزی و شهروندان شیرازی نظر می‌دهند

حمایت از تولید ملی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی

خبرگزاری فارس: با نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسافران و شهروندان حرم سوم اهل بیت (ع) امسال را نقطه عطفی در کارنامه درخشان اقتصادی کشور می‌دانند.

حمایت از تولید ملی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بسیاری از مسافرانی که شیراز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند نام‌گذاری سال 91 به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری را بهترین و شایسته‌ترین نام‌گذاری دانسته و خواستار اجرای توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب توسط مسئولان و اجرای ساز و کار مناسب برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شدند.

رضا کشتکار که خود دانش‌آموخته صنایع است می‌گوید: نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری باعث می‌شود که وضعیت کارخانه‌ها در سطح کشور بهبود یابد.

وی که از مشهد به شیراز سفر کرده معتقد است که اجرای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب توسط مسؤلان باعث می‌شود سال 91 سال جهش اقتصادی برای کشور قلمداد شود.

علی موسوی نیز می‌گوید: با توجه به اینکه کشور با مشکلات اقتصادی درگیر است حمایت از تولید ملی و حرکت به این سمت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی که کارشناس ارشد مدیریت است ادامه می‌دهد: بهترین نهادی که می‌تواند کشور را به سمت تولید ملی سوق دهد، مجلس است تا با تصویب قوانین راه‌گشا کار ایرانی را ارزشمند کند.

طاهره فیروزی نیز که خود در کارخانه تولید قطعات رایانه در تهران کار می‌کند معتقد است که نام‌گذاری سال 91 به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند و کشور را از فقر و مشکلات اقتصادی نجات دهد.

وی معتقد است که حمایت از تولید ملی فقط وظیفه دولت نیست بلکه مردم می‌توانند با خرید محصولات تولید داخل از تولید ملی حمایت کنند.

فیروزی اضافه می‌کند: یکی از راهکارهای حمایت از تولید ملی ساماندهی وضعیت کارگران است و با توجه به اینکه هر ساله حداقلی به حقوق آنها افزایش می‌یابد، اما هنوز زیر خط فقر هستند.

موسی اکبری که خود مدیر کارگاه تولید کاغذ در اصفهان است نیز می‌گوید: موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی موضوعی نیست که بتوان در یک سال آن را حل کرد بلکه این موضوع باید هر ساله در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: کلید وسعت اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید داخل است نه اینکه محصولی که در کشور تولید می‌شود را از خارج وارد کنند.

محمدرضا کیانی می‌گوید: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری سال 91 راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را به مردم و دولت یادآور شدند.

وی که خود وارد کنند ادوات کشاورزی به کشور است اعتقاد دارد که با توجه به اینکه در کشور بسیاری از کالاهای مورد نیاز تولید می‌شود، اما باز نیز دولت برخی کالاها را از خارج وارد کرده که این موضوع به تولید ملی آسیب می‌رساند.

کیانی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه کشور در تحریم قرار دارد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

کارگری نیز که خود را مهدی عسلی معرفی می‌کند می‌گوید: سرمایه‌های کشور، کارگران هستند که اگر این قشر مورد حمایت قرار گیرند هم تولید ملی  و هم سرمایه ایرانی حمایت می‌شود.

وی اضافه می‌کند: در طول سال‌های متمادی به کارگران کم‌توجهی شده، اما انتظار می‌رود در سال جدید این موضوع جبران شود.

محمد مینا که خود از کارگران کارخانه تعطیل شده مخابرات راه دور ایران در شیراز است، می‌گوید: نام‌گذاری امسال نشان از دوراندیشی و درایت رهبر انقلاب دارد.

وی گفت: به علت اینکه از تولید ملی،کار و سرمایه ایرانی حمایت نمی‌شود کارخانه مخابرات راه دور ایران ورشکست شد و بسیاری از کارگران آن اکنون به نان شب خود محتاج هستند.

مینا ادامه می‌دهد: شرکت مخابرات راه دور ایران تولید کننده بسیاری از قطعات صنعت مخابرات در کشور بود اما به علت واردات همان قطعات از خارج از کشور این کارخانه اکنون ورشکست شده و هیچ‌ کدام از کارگران آن کارخانه تاکنون تمام حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول