اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای استقلال اقتصاد کشور از نفت

کشاورزی باید به صورت علمی‌تر توسعه یابد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: برای رهایی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت، بایستی بخش کشاورزی به صورت علمی‌تر و جدی‌تر توسعه یابد.

کشاورزی باید به صورت علمی‌تر توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمود معناصری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزی علمی و اقتصادی حرفه‌ای مقدس و پویا است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در جهان امروزی همچون نگینی در بنیان اقتصادی کشورهای توسعه یافته می‌درخشد، افزود: در این راستا تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی برای نخستین بار اقدام مهمی است که توسط دولت در سال گذشته انجام شده و در این راستا به توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی اقدام کرده است.

معناصری تصریح کرد: بر اساس این مصوبه‌، اتخاذ تصمیم در امور اجرایی و یا تنظیم و تصویب دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص توسعه فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این بخش و خدمات وابسته به آنها در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای‌، باغداری‌، دام و طیور‌، شیلات و... از وظایف این کارگروه تعیین شده است‌.

وی تأکید کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی‌، اصلاح درآمدها و مصارف‌، حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان این بخش‌، پرداختن به زیر ساخت‌های آب و خاک و ارائه تسهیلات از دیگر موارد مورد تأکید در این کارگروه است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: تعیین خط مشی، تهیه و تصویب برنامه‌ها و نظارت بر روند اجرای آنها‌، حدنصاب‌های اراضی واگذاری در منطقه و شهرستان‌، تصمیم‌گیری در زمینه تأمین و تخصیص آب مورد نیاز و اولویت‌بندی در پرداخت اعتبارات تملک دارایی و تسهیلات بانکی از جمله وظایف کارگروه توسعه کشاورزی است.

معناصری خاطرنشان کرد: تأمین زیر ساخت‌های لازم‌، آماده‌سازی اراضی‌، پیگیری تأمین اعتبار و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه‌، اطلاع‌رسانی محلی در ارتقا دانش بهر‌ه‌برداران و رفع موانع و مشکلات در اجرای طرح‌ها از دیگر موضوع‌های مهم این کارگروه است.

وی افزود: برای وابسته نبودن اقتصاد کشور به نفت، بایستی بخش کشاورزی به صورت علمی‌تر و جدی‌تر توسعه یابد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول