اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

توسعه گردشگری؛ فرهنگی که باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: توسعه صنعت گردشگری در شرایط امروزی نیازمند نهادینه شدن است و جامعه‌های کمتر پیشرفت کرده نیازمند توجهی خاص‌تر به این مقوله هستند.

توسعه گردشگری؛ فرهنگی که باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، توسعه صنعت گردشگری زیرساخت توسعه پایداری است که همگی در شرایط کنونی دادسخن آن را سرداده‌ایم ولی همان زیرساخت توسعه پایدار نیازمند توسعه برخی دیگر از ملزومات است که متأسفانه در شرایط کنونی اصلاً مهیا نیستند.

*قطع برق سایت ثبت جهانی در روزهای پیک گردشگر نوروز

دو روز پیش به دلیل بدهی 1.5 میلیون تومانی اداره برق شوشتر اقدام به قطع برق در سایت ثبت جهانی شوشتر کرده است و در شرایط کنونی سایت اداری این مرکز پرتردد ثبت جهانی فاقد برق است و به این دلیل این سئوال برای بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی تداعی می‌شود که آیا در شرایط کنونی وقت این تصمیم بود.

بر اساس این گزارش، مدیریت شهری در شرایط کنونی می‌توانست با تدبیری فعلاً قطع برق را در این سایت تاریخی به تعویق بیاندازد و از نارضایتی برای گردشگران جلوگیری کند.

*هیچ جای جهان اینطور نیست

یک گردشگر مقیم آمریکا در قلعه سلاسل در باره این اتفاق اظهار می‌دارد: گردشگری در شوشتر نیازمند توجه بسیار خاصی است و نباید به دلیل 1.5 میلیون و یا حتی1.5 میلیارد تومان برق یک سایت ثبت جهانی قطع شود که این اقدام بسیار تأسف بار است.

حمید حسنی می‌گوید: هیچ جای جهان به این شکل نیست که برق یک سایت تاریخی قطع شود و گردشگران نیز این اتفاق را شاهد باشند و این اتفاق بسیار نادر است.

وی می‌افزاید: در شرایط کنونی شوشتر نیازمند توجه بیشتر به آثار تاریخی است ولی این اتفاقات حرکت به سوی توسعه گردشگری را بسیار کندتر و چرخ این خودرو را می‌شکند.

*برای 1.5 میلیون تومان

رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در این باره می‌گوید: سه روز از قطع برق در قلعه سلاسل می‌گذرد و در شرایط کنونی سایت اداری در این قلعه تاریخی بدون برق شده است.

امین محمودزاده می‌افزاید: پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به اداره برق از سال‌های قبل بدهی دارد ولی در شرایط کنونی سایت اداری یک اثر ثبت جهانی را بی برق کردن کار شایسته‌ای نیست.

وی می‌افزاید: در شرایط کنونی از تاریک شدن قلعه در شب‌های جلوگیری کردیم ولی سایت اداری این قلعه در شرایط کنونی بدون برق است و در این باره بسیار سردرگم شده‌ایم.

*سایت قلعه سلاسل سال گذشته چهارم خوزستان

سایت قلعه سلاسل در بین سایت‌های میراث فرهنگی خوزستان سال گذشته دارای مقام بسیار خوبی بود به نحوی که 54 هزار نفر از این سایت تاریخی دیدن‌کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در سال‌جاری تعداد بازدید کنندگان سایت‌های تاریخی شهرستان شوشتر به ویژه آبشارها و قلعه سلاسل افزایش چشم‌گیری داشته است و این تعداد بسیار افزایش خواهد داشت.

قلعه سلاسل دژی که برای شوشتر ابهتی بسیار مثال‌زدنی به همراه داشته است و باید از این دژ مستحکم دفاع جانانه‌ای کرد.

*قلعه‌ای از دوران ساسانی

این قلعه در شمال غربی شوشتر و چندین متر بالاتر از پل بند شادروان قرار دارد و برطبق برخی از روایات مربوط به دوره ساسانی است.

بر این اساس، ولی بر طبق گفته راولینسون این قلعه همان قلعه باستانی مربوط به دوران ساسانی نیست چرا که چیزی از آن به جا نمانده است.و مادام دیولافوا باستانی بودن قلعه را مربوط به دوره ساسانی دانسته است. و چیز قابل قبولی که می‌توان گفت: این که قلعه بارها و بارها بازسازی شده و ویرانی‌هایی که در حال حاضر به چشم می‌خورد مربوط به قلعه دوران قاجار است.

 

  ******************************

  گزارش: مجتبی نارنج پور

  *****************************

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول