اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر عالی ستاد دائمی تسهیلات سفر:

سواحل رود ارس نقش موثری در توسعه ژئوتوریسم و گردشگری فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور گفت: سواحل زیبای رود ارس نقش موثر و بسزایی در توسعه ژئوتوریسم و گردشگری فرهنگی دارد.

سواحل رود ارس نقش موثری در توسعه ژئوتوریسم و گردشگری فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، سید حسن قدمگاهی صبح امروز در بازدید از آثار تاریخی، میراث فرهنگی و طبیعی سواحل رود ارس اظهار داشت: سواحل رود ارس از توانمندی بالایی برای طبیعت‌گردی و جذب گردشگر برخوردار است.

وی بازار اصلی هدف منطقه را ملی و بین‌المللی دانست و گفت: سواحل ارس با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و اقلیم معتدل کوهستانی در تمام فصول سال می‌تواند جاذب گردشگران باشد.

قدمگاهی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز این منطقه گفت: رودخانه مرزی ارس، مهم‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه شمالی آذربایجان‌شرقی در منطقه جلفا تا اصلاندوز است که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن جریان داشتن رود در طول نوار مرزی مشترک ایران با جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و خودمختار نخجوان محسوب می‌شود.

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: همچنین وجود آثار تاریخی مانند برج دوزال، حمام کردشت، گمرک جلفا، پل‌های کوچک و بزرگ خداآفرین، کلیسای سنت استپانوس و کاروانسرای خواجه‌نظر، ظرفیت بسیار بالایی در راستای توسعه گردشگری این منطقه ایجاد کرده است.

قدمگاهی خاطرنشان کرد: سواحل رود ارس و آثار تاریخی این منطقه به ویژه کلیسای سنت استپانوس که ثبت جهانی شده، نعمت‌های فراوانی هستند که در کمتر نقطه‌ای از کشور به صورت یک جا در محلی کنار هم وجود دارند و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: بر روی رودخانه ارس سه سد بزرگ احداث شده که در طول سال علاوه بر تلطیف هوای منطقه، به سرسبزی و شادابی منطقه هم کمک شایان توجهی می‌کند.

تراب محمدی یادآور شد: همچنین با سرمایه‌گذاری مناسب انجام شده در محدوده 300 هکتاری در مسیر منتهی به کلیسای سنت استپانوس، منطقه‌ای زیبا و آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سواحل رود ارس، افزود: این منطقه نمونه گردشگری با مساحت قابل توجه و جاذبه‌های غنی طبیعی، تاریخی و گردشگری از ظرفیت بالایی برای گسترش برخوردار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمپ، هتل، اماکن اقامتی، تفریحی و سیاحتی و بازارچه محصولات باغی و صنایع دستی مراکزی هستند که با همکاری سرمایه‌گذاران در این منطقه ایجاد شده و منجر به جذب گردشگران به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول