اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز طبیعت صورت می‌گیرد

حضور 25 گشت مراقبت منابع طبیعی در مناطق مختلف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از حضور 25 گشت مراقبت همزمان با روز طبیعت در شهرستان‌های مختلف از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد.

حضور 25 گشت مراقبت منابع طبیعی در مناطق مختلف زنجان

قدرت سعادتی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به حضور مردم در روز طبیعت در تفریح‌گاه‌های مختلف استان ضروری است اقدامات لازم برای استفاده بهتر مردم از طبیعت اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه باید هر روز به عنوان روز طبعیت مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: باید فرهنگ‌سازی مطلوبی در راستای استفاده مناسب از منابع طبیعی صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم در زمینه اهمیت منابع طبیعی آگاه نیستند تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در زمینه منابع طبیعی در حال حاضر ناچیز بوده و مردم به اهمیت این منبع حیاتی جامعه بشر آگاه نیستند.

وی با بیان اینکه مردم باید به اهمیت منابع طبیعی آگاه باشند تا بتوانند از این منابع استفاده کنند تصریح کرد: وظیفه صدا و سیما، علما، دانشجویان و اساتید اطلاع‌رسانی در زمینه منابع طبیعی است.

سعادتی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه منابع طبیعی تصریح کرد: منابع طبیعی به عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی بشر همواره مورد توجه قرار گرفته اما استفاده مناسب از آن نمی‌شود.

وی از حضور 25 گشت مراقبت در روز 13 بدر در شهرستان‌های مختلف از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد و افزود: این گشت‌ها در راستای مراقبت از منابع طبیعی در این روز حضور می‌یابند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد: نقش طبیعت و منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان‌ها و اهمیت ویژه آن در رابطه با کشاورزی و محیط زیست امری غیر قابل انکار است‌.

وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی منابع طبیعی تجدیدشونده آب‌، خاک‌، جنگل و مرتع در زندگی موجودات زنده خاطر نشان کرد: انسان بدون وجود این نعمات خدادادی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد‌.

سعادتی با بیان اینکه برخوردهای غیراصولی و بی‌توجهی‌های اعمال شده در زمینه ‌جنگل‌، مرتع و حفاظت از خاک و آبخیزها ریشه در سالیان دراز دارد یادآور شد: در حال حاضر نیز روند تخریب این منابع حیاتی و خدادادی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نقش و اهمیت منابع طبیعی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست یادآور شد: بهره‌برداری صحیح و معقولانه منابع طبیعی رمز موفقیت بسیاری از طرح‌های توسعه محسوب می‌شود.

وی بر لزوم استفاده عاقلانه و منطقی از این منابع و جلوگیری از تخریب و عدم استفاده غیر مسئولانه از این منابع تاکید کرد و افزود: باید اطلاع‌رسانی مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول