اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

تخریب 2.7 میلیون هکتاری عرصه منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 2.7 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در آذربایجان غربی تخریب شده است.

تخریب 2.7 میلیون هکتاری عرصه منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، پرویز ریاضی‌فر شامگاه شنبه در جمع مجریان طرح‌های مرتع‌داری منابع طبیعی در اشنویه اظهار داشت: با توجه به تخریب عرصه منابع طبیعی توجه به حفظ و صیانت مردم و مسئولان از عرصه‌های طبیعی موجود از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: آذربایجان غربی رتبه دوم کشور در تولید علوفه به خود اختصاص داده است که این امتیاز در تولید گوشت قرمز تأثیر بسیاری دارد.

فرماندار اشنویه نیز در این مراسم گفت: جامعه امروز موظف است عرصه‌های طبیعی و منابع تجدید شونده را بدون آنکه آسیبی به آنها وارد کند به نسل‌های آینده منتقل کند.

محمدعلی حسین‌زاده افزود: حفظ منابع طبیعی و حراست از عرصه‌های ملی و ایجاد زمینه‌های توسعه پایدار با اولویت‌های زیست محیطی از مهم‌ترین وظایفی است که نسل امروز بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی در تداوم زندگی انسان‌ها، شادابی و سلامتی مردم تأثیر زیادی دارد.

حسین‌زاده اضافه کرد: حفظ منابع طبیعی، نیازمند فرهنگ‌سازی مؤثر و مستمر در بین اقشار مختلف جامعه به وی‍ژه جوانان است.

فرماندار اشنویه اظهار داشت: گسترش و توسعه محیط زیست و منابع طبیعی نیازمند عزم، بسیج و اراده همگانی است و مشارکت عمومی می‌تواند در توسعه محیط زیست و منابع طبیعی کشور تأثیری بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی حفظ منابع طبیعی را از وظایف اصلی هر جامعه‌ای دانست و گفت: معضل تخریب منابع طبیعی باید جدی گرفته شود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به حفظ و نگهداری منابع طبیعی باید فعالیت‌های ترویجی برای نگهداری از آن در اولویت قرار گیرد تا با افزایش آگاهی مردم روند تخریب این سرمایه ملی کاهش یابد.

حسین‌زاده تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، هر درختی که در منطقه می‌روید متعلق به همه است بر همین اساس مردم به ویژه مسئولان، شوراهای اسلامی و دهیاران باید خود را موظف به حفظ و توسعه منابع طبیعی بدانند.

وی افزود: حفظ عرصه‌های منابع طبیعی جنگل‌ها و مراتع، تلاش برای حفظ منابع طبیعی به عنوان ذخیره استراتژیک برای نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول